Kansainvälistyvän verkkokaupan strategia : case Made in Finland Shop
Nordström, Salla; Nordström, Tomas (2021)
Lataukset:
Nordström, Salla
Nordström, Tomas
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104134712
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104134712
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajayrityksenä on TJ Nordström Oy. TJ Nordström Oy harjoittaa liiketoimintaansa Made in Finland Shop -verkkokaupalla, joka on tämän opinnäytetyön tarkempi toimeksiantajayritys. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda Made in Finland Shopille strategia kansainvälistymistä varten.
Tutkimus toteutettiin laadullisena haastattelututkimuksena, jota ohjasi kysymykset kansainvälistymisestä, strategiasta ja verkkokaupasta. Haastatteluissa haluttiin saada tietoa haastateltavien henkilöiden omista kokemuksista, näkökulmista ja mielipiteistä, joita heillä oli aiheisiin liittyen. Opinnäytetyön tietopohjassa on käsitelty tarkemmin strategiaa, kansainvälistymistä sekä verkkoliiketoimintaan keskeisesti liittyviä osa-alueita ja niihin liittyvää käsitteistöä.
Opinnäytetyön tutkimuksen tulokset näyttivät, että pääkohdat strategialle ja kansainvälistymiselle on asiakasymmärrys sekä markkinaymmärrys.
Tutkimus toteutettiin laadullisena haastattelututkimuksena, jota ohjasi kysymykset kansainvälistymisestä, strategiasta ja verkkokaupasta. Haastatteluissa haluttiin saada tietoa haastateltavien henkilöiden omista kokemuksista, näkökulmista ja mielipiteistä, joita heillä oli aiheisiin liittyen. Opinnäytetyön tietopohjassa on käsitelty tarkemmin strategiaa, kansainvälistymistä sekä verkkoliiketoimintaan keskeisesti liittyviä osa-alueita ja niihin liittyvää käsitteistöä.
Opinnäytetyön tutkimuksen tulokset näyttivät, että pääkohdat strategialle ja kansainvälistymiselle on asiakasymmärrys sekä markkinaymmärrys.