Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työskentely ICT asiantuntijana : päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö

Siline, Arni (2021)

 
Avaa tiedosto
Siline_Arni.pdf (774.3Kt)
Lataukset: 


Siline, Arni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202104134727
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli seurata ICT asiantuntijan päivittäisiä työtehtäviä ja ammatillista kehitystä IT Operations Centerissä, jossa valvotaan yritysten verkko- ja palvelinympäristöjä. Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuodossa. Tarkoituksena oli raportoida päivittäisiä työtehtäviä sekä analysoida ja seurata osaamisen kehitystä. Seurantajakso oli pituudeltaan 13 viikkoa.

Service deskin asiantuntijan työtehtäviin kuuluu erilaiset ongelmatilanteet sekä muutospyyntöjen ratkaisu yritysten palvelin- ja verkkoympäristöjen parissa. Tarkastelussa on myös työntekijän vuorovaikutustaidot ja niiden kehitys seurantaviikkojen aikana. Seurantaviikkojen päätteeksi tehdään viikkoanalyysi, jossa tarkastellaan viikon aikana vastaan tulleita työtehtäviä ja liitetään teoria käytännön esimerkkeihin.

Työntekijä pääsi asettamiinsa tavoitteisiin, mikä näkyi huomattavana tietoteknisen taidon paranemisena sekä työskentelyn itsenäistymisenä. Työntekijä oppi käyttämään hyödykseen tietolähteiltä ja hänen vuorovaikutustaitonsa kehittyivät.
 
The goal of this work was to follow a professional development and daily work tasks of an ICT specialist in the IT Operations center. The thesis was carried out in a diary format. The main objective was to do daily reports on tasks and to analyze and follow competence development of the worker. The monitoring period was 13 weeks.

The tasks of a service desk specialist include various malfunction situations and resolution of change requests in corporate network and server environments. The employee’s interaction skills and their development during the monitoring period are also examined. A weekly analysis is carried out at the end of each monitoring week, where work assignments received during the week are examined and the theory is connected to practical examples.

The employee achieved the goals that he set, which was seen in a significant improvement in IT skills and the independence of work. The employee learned to use information sources and his interaction skills developed.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste