Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kehitysehdotuksia markkinointisuunnitelmaan. Case: Interkonti Oy

Chuppina, Elena (2021)

 
Avaa tiedosto
ONT_Elena_Chuppina_22_4_2021.pdf (631.6Kt)
Lataukset: 


Chuppina, Elena
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2021042713027
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kehitysehdotuksia markkinointisuunnitelmaan pienelle majoitus- ja ravitsemusalalla toimivalle yritykselle Interkonti Oy:lle, liiketoiminnan parantamiseksi. Tässä opinnäytetyössä yritys Interkonti Oy on nimetty kohdeyritykseksi. Yritys on perustettu vuonna 2013 ja tekee yhteistyötä Kontiolahden ampumahiihdon stadionin kanssa. Yrityksen päätoiminta on majoituksen järjestäminen venäjänkielisille ammattiurheilijoille, urheilijoiden ryhmille ja venäläisille faneille, jotka tulevat Kontiolahden ampumahiihtoonstadionille.

Työn tavoitteena oli tehtyjen tutkimusten perusteella saada konkreettisia ehdotuksia, jotka voitiin realistisesti toteuttaa tässä yrityksessä. Lisäksi pyrittiin selvittämään mitkä taustavoimat markkinointiin vaikuttavat ja tuoda esille sellaiset markkinoinnin kilpailukeinot, joilla saataisiin lisätä yrityksen tunnettavuutta ja sitä kautta tuoda uusia asiakkaita.

Kaikki markkinointisuunnitelman alueet käsiteltiin teorian perustella. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimus ja tietoja kerrattiin teemahaastattelujen avulla. Haastateltavat jaettiin kolmeen joukkoon. Kohdeyrityksen johtajaa haastateltiin harjoittelupaikalla ja yhteistyökumppaneiden yhteyshenkilöitä Skypen avulla. Haastatteluiden avulla selvitettiin, mitä erityispiirteitä Kontiolahden stadionilla on sekä venäläisten ihmisten kiinnostusta ampumahiihtoon Pohjois-Karjalassa. Haastatteluiden perusteella tehtiin kohdeyrityksen nykytila-analyysi sekä selvitettiin mahdollisuuksia ja keinoja markkinoinnin kehittämiseen yhteistyökumppaneiden avulla.

Opinnäytetyön kehitysehdotuksia esiteltiin Interkonti Oy:lle. SWOT-analyysin perustella toteutettiin ampumahiihdon harrastusryhmän järjestäminen. Ehdotettiin yrityksen kotisivujen luomista ja digitaalisen markkinoinnin käyttämistä. Toimeksiantaja sai: tietoja markkinoinnista ja markkinoinnin suunnitelmasta; mahdollisuuden luoda markkinointisuunnitelman haastattelujen ja analyysin perustella ja mahdollisuuden laajentaa liiketoimiinsa ampumahiihdon harrastusryhmän järjestelmällä. Opinnäytetyöllä saavutettiin toimeksiantajan tavoitteita ja toimeksiantaja oli tyytyväinen saamiinsa kehitysehdotuksiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste