Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Esittelyvideot myynnin tukena autokaupassa : case: Autokeskus Oy

Piiroinen, Juuso (2021)

 
Avaa tiedosto
Piiroinen_Juuso.pdf (1.832Mt)
Lataukset: 


Piiroinen, Juuso
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105036713
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia ja kartoittaa Autokeskus Konalan toimipisteessä automyynnin ammattilaisten kokemuksia ja kehityskohteita autojen esittelyvideoista. Autokeskus Oy on osa Aroyhtymät konsernia, yritys on autojen vähittäiskauppa, joka myy useiden eri automerkkien autoja.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta, teoreettisesta viitekehyksestä sekä kvalitatiivisesta tutkimusosuudesta. Teoreettisessa viitekehyksessä perehdytään autokaupan historiaan, nykytilanteeseen sekä erilaisiin myynnin työkaluihin. Opinnäytetyön empiirisesti toteutettu osuus tehtiin kvalitatiivisena tutkimuksena Autokeskus Konalan toimipisteen uusien autojen myyjille. Tutkimus tehtiin 13 automyyjälle kasvokkain käydyillä haastatteluilla, jonka kysymykset olivat suurilta osin avoimia.

Tutkimuksen tuloksissa nousi esille automyynnin apuna käytettyjen esittelyvideoiden vahvuuksia sekä kehityskohteita. Tutkimuksessa ilmeni, että Autokeskus Konalan toimipisteen myyjät käyttävät esittelyvideoita, mutta koulutusta tarvitaan vielä esittelyvideoiden tekoon. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että esittelyvideot ovat uusi työkalu myyjille. Asiakkaat eivät osaa kysyä esittelyvideoita ja osa myyjistä karttaa esittelyvideoiden käyttöä. Saadun palautteen perusteella suurin osa asiakkaista sekä kyselyyn vastanneista myyjistä kokee esittelyvideot positiivisena myynnin työkaluna.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste