Markkinointistrategia VMH Productions Oy:lle
Suoraniemi, Eetu (2021)
Suoraniemi, Eetu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105057173
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105057173
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkittiin markkinointistrategian teoriaa ja muodostamisprosessia, sekä liiketoiminnan muita osa-alueita, jonka pohjalta luotiin VMH Productions Oy:lle konkreettinen markkinointistrategia. VMH Productions Oy on kasvanut vuosi vuodelta maltillisesti ja muutti juuri yhtiömuodon toiminimestä osakeyhtiöksi, joten työn ajankohta oli yritykselle otollinen. Opinnäytetyö toteutettiin, koska VMH Productions Oy:llä on ollut haasteita toteuttaa yrityksen markkinoinnin strategista suunnittelua ja tavoitteena yrityksellä on kasvattaa liiketoimintaa.
Työn teoriaosuudessa käytettiin eri kirjallisia- sekä sähköisiä lähteitä. Teoriaosuudessa käsiteltiin yleisesti markkinoinnin teoriaa sekä markkinointistrategian toteuttamisprosessia. Tämän lisäksi työn toteuttamiseksi haastateltiin VMH Productions Oy:n toimitusjohtaja Patric Huittista. Haastattelut toteutettiin strukturoimattomana teemahaastatteluna ja materiaalit äänitettiin sekä litteroitiin. Haastatteluiden tavoitteena oli saada tietoutta yrityksen tämänhetkisestä liiketoiminnasta, mahdollisista haasteista ja nykyisistä markkinoinnin toimenpiteistä.
Markkinointistrategian luomisprosessin aikana tutkittiin yrityksen kohderyhmiä sekä analysoitiin yrityksen sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä. Tämän lisäksi määriteltiin yrityksen arvolupaus ja asetettiin strategian tavoitteet. Lopputuotoksena syntyi markkinointistrategia, joka mahdollistaa VMH Productions Oy:lle tulevaisuuden liiketoiminnan kasvun selkeiden markkinoinnin suuntaviivojen avulla.
Työn teoriaosuudessa käytettiin eri kirjallisia- sekä sähköisiä lähteitä. Teoriaosuudessa käsiteltiin yleisesti markkinoinnin teoriaa sekä markkinointistrategian toteuttamisprosessia. Tämän lisäksi työn toteuttamiseksi haastateltiin VMH Productions Oy:n toimitusjohtaja Patric Huittista. Haastattelut toteutettiin strukturoimattomana teemahaastatteluna ja materiaalit äänitettiin sekä litteroitiin. Haastatteluiden tavoitteena oli saada tietoutta yrityksen tämänhetkisestä liiketoiminnasta, mahdollisista haasteista ja nykyisistä markkinoinnin toimenpiteistä.
Markkinointistrategian luomisprosessin aikana tutkittiin yrityksen kohderyhmiä sekä analysoitiin yrityksen sisäisiä ja ulkoisia tekijöitä. Tämän lisäksi määriteltiin yrityksen arvolupaus ja asetettiin strategian tavoitteet. Lopputuotoksena syntyi markkinointistrategia, joka mahdollistaa VMH Productions Oy:lle tulevaisuuden liiketoiminnan kasvun selkeiden markkinoinnin suuntaviivojen avulla.