Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kuluttajien verkko-ostaminen Suomessa

Kahila, Timo; Keinänen, Eetu (2021)

Avaa tiedosto
Kahila_Timo Keinanen_Eetu.pdf (1.505Mt)
Lataukset: 


Kahila, Timo
Keinänen, Eetu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105057201
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä pyrittiin selvittämään kattavasti suomalaisten kuluttajien verkko-ostamisen nykytilaa. Työssä otettiin huomioon sukupuolen ja iän vaikutus verkko-ostamiseen. Pääaiheita olivat koronan merkitys verkko-ostamiseen, mobiilikäyttö verkossa sekä ostopäätöksen muodostuminen verkossa. Tutkimuksen tavoitteena oli tuoda esiin mahdollisimman laajasti suomalaisten kuluttajien verkko-ostamista, minkä takia tutkimuksessa otettiin huomioon myös muita aiheita. Työn ideana oli auttaa suomalaisia yrityksiä, jotka haluavat parantaa omaa verkkomyyntiään.

Opinnäytetyön teoriaosuus koostuu tutkimusmenetelmien läpikäynnistä, aiheeseen liittyvien tutkimuksien tulosten esittelystä sekä ostopäätöksen muodostumisesta verkossa. Teoriassa hyödynnettiin kirjallisuutta ja ajankohtaisia tutkimuksia.

Tutkimus toteutettiin määrällisellä tutkimusmenetelmällä ja tutkimuksen aineisto kerättiin kahdella kyselylomakkeella, joihin vastattiin nimettömästi verkossa. Ensimmäiseen kyselylomakkeeseen vastasi yhteensä 64 vastaajaa ja toiseen kyselyyn tuli vastauksia yhteensä 48. Suurin osa vastaajista oli 25–34-vuotiaita mikä teki tutkimuksesta luotettavamman, koska nuorempi ikäluokka tekee ahkerammin ostoksia verkossa.

Tutkimustulosten perusteella saatiin kattavasti tietoa suomalaisten kuluttajien verkko-ostamisesta sekä ostopäätökseen vaikuttavista asioista. Koronavirus on vaikuttanut verkko-ostamisen lisääntymiseen ja mobiililaitteita käytetään verkossa enemmän kuin tietokoneita. Hinta ja luotettavuus olivat tärkeimmät asiat, jotka vaikuttivat ostopäätöksen tekemiseen verkossa. Ostopäätöksen muodostumisessa toimituksella on myös tärkeä rooli, ilmainen ja nopea toimitus lisää tyytyväisyyttä toimitukseen. Vaatteet ja asusteet olivat selkeästi tilatuin tuoteryhmä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste