Uuden artistin markkinointi sosiaalisessa mediassa
Syrjänen, Touko (2021)
Lataukset:
Syrjänen, Touko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105077658
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105077658
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa uuden artistin sosiaalisen median käyttäytymistä ja kehittää sitä ammattimaisempaan suuntaan. Työssä tutkittiin uuden artistin tuottamaa sosiaalisen median sisältöä sekä uuden artistin brändiä.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoriaosuudesta, tutkimusosiosta, tutkimuksen tuloksista, tuloksien perusteella luoduista kehitysehdotuksista sekä opinnäytetyön yhteenvedosta.
Teoriaosuudessa käsitellään sosiaaliseen mediaan liittyviä osa-alueita sekä sisältömarkkinointia. Lisäksi tutkitaan artistin brändiä sekä musiikki-alan tulevaisuutta sekä kaupallisuutta. Teoriaosuuden lähdemateriaali kerättiin aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta sekä verkkojulkaisuista.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa tutustuttiin uuden artistin sosiaalisen median tavoitteisiin ja lähtökohtatilanteeseen. Tämän lisäksi tutkittiin uuden artistin sekä hänen kilpailijoidensa tuottamaa sosiaalisen median sisältöä sekä brändiä. Sisällön tutkimisessa hyödynnettiin laadullisen sisällönanalyysin keinoja.
Tutkimuksen tuloksien perusteella luotiin uudelle artistille viikkokohtainen sisältösuunnitelma.
Opinnäytetyö koostuu johdannosta, teoriaosuudesta, tutkimusosiosta, tutkimuksen tuloksista, tuloksien perusteella luoduista kehitysehdotuksista sekä opinnäytetyön yhteenvedosta.
Teoriaosuudessa käsitellään sosiaaliseen mediaan liittyviä osa-alueita sekä sisältömarkkinointia. Lisäksi tutkitaan artistin brändiä sekä musiikki-alan tulevaisuutta sekä kaupallisuutta. Teoriaosuuden lähdemateriaali kerättiin aiheeseen liittyvästä kirjallisuudesta sekä verkkojulkaisuista.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa tutustuttiin uuden artistin sosiaalisen median tavoitteisiin ja lähtökohtatilanteeseen. Tämän lisäksi tutkittiin uuden artistin sekä hänen kilpailijoidensa tuottamaa sosiaalisen median sisältöä sekä brändiä. Sisällön tutkimisessa hyödynnettiin laadullisen sisällönanalyysin keinoja.
Tutkimuksen tuloksien perusteella luotiin uudelle artistille viikkokohtainen sisältösuunnitelma.