Mukaan, kiitos : Piknik-paketin tuotekehitys
Ruuskanen, Anna (2021)
Ruuskanen, Anna
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105128531
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105128531
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää imatralaiselle Rimpsu-Reetalle mahdollisimman asiakaslähtöisesti uutuustuotteita, joita pystyttiin hyödyntämään suuremman take away -luonteisen tuotekokonaisuuden kokoamisessa. Yhteistyöyrityksen asiakkaat olivat jo pidemmän aikaa toivoneet mukaan otettavaa tuotekokonaisuutta. Piknik-paketin nimeä kantava take away -tuotekokonaisuus lanseerattiin 1.6.2020. Tavoitteena oli myydä kesäsesongin aikana 150 Piknik-pakettia.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa hyödynnettiin lisäksi laadullisia tutkimusmenetelmiä. Opinnäytetyössä tarkastellaan vuoden 2020 keväistä ravintolasulkua ja sen myötä innovoituja uusia take away -konsepteja. Opinnäytetyö on rajattu koskemaan take awayta konseptina, hinnoittelua, tuotekehitysprosessia sekä raaka-ainevalintoihin vaikuttaneita trendejä.
Asiakaspalautteiden myötä Piknik-paketin voidaan katsoa olevan onnistunut tuotekokonaisuus, ja se tullaan näkemään yhteistyöyrityksen valikoimassa myös tulevina vuosina.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa hyödynnettiin lisäksi laadullisia tutkimusmenetelmiä. Opinnäytetyössä tarkastellaan vuoden 2020 keväistä ravintolasulkua ja sen myötä innovoituja uusia take away -konsepteja. Opinnäytetyö on rajattu koskemaan take awayta konseptina, hinnoittelua, tuotekehitysprosessia sekä raaka-ainevalintoihin vaikuttaneita trendejä.
Asiakaspalautteiden myötä Piknik-paketin voidaan katsoa olevan onnistunut tuotekokonaisuus, ja se tullaan näkemään yhteistyöyrityksen valikoimassa myös tulevina vuosina.