Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Yhteisöllisyys suomalaisten pelialan yritysten sosiaalisen median markkinoinnissa

Räisänen, Henriikka (2021)

 
Avaa tiedosto
Raisanen_Henriikka_2021_05_18.pdf (1.661Mt)
Lataukset: 


Räisänen, Henriikka
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105189341
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, millä tavoin yhteisöllisyys ilmenee suomalaisten pelialan yritysten sosiaalisen median markkinoinnissa ja mitä etuja yhteisöllisyys tuottaa suomalaisille pelialan yrityksille osana sosiaalisen median markkinointistrategiaa. Opinnäytetyön teoriaosuudessa esiteltiin ensin pelialaa ja sosiaalisen median markkinointia yleisellä tasolla. Tämän jälkeen käsiteltiin yhteisöllisyyttä osana sosiaalisen median markkinointistrategiaa, esiteltiin keinoja yhteisöllisyyden toteuttamiseksi ja kuvattiin yhteisöllisyyden tuomia vaikutuksia.

Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin strukturoituna kyselytutkimuksena, joka oli suunnattu suomalaisissa pelialan yrityksissä työskenteleville henkilöille. Tutkimuksen lähestymistapa oli kartoittava, ja sillä pyrittiin selvittämään tutkittavan aihepiirin lähtötilanne sekä tarkastelemaan vastaajien näkemyksiä ja kokemuksia yhteisöllisyyteen liittyen. Kyselytutkimuksen vastausten analysoinnissa yhdisteltiin kvantitatiivisen ja kvalitatiivisen tutkimuksen keinoja.

Yhteisöllisyys osoittautui tärkeäksi ja arvostetuksi osaksi pelialan yritysten sosiaalisen median markkinointia. Yritykset kannustivat asiakkaita vuorovaikutukseen, osallistivat heitä pelien kehitys- ja testausprosesseihin ja kehittivät toimintaansa asiakkailta saatujen tietojen ja palautteen perusteella. Yhteisöllisyyttä kehittämällä yritykset tuottavat lisäarvoa sekä itselleen että asiakkaille ja saavat mahdollisuuden kehittää imagoaan, sitouttaa ja laajentaa asiakaskuntaansa, tuottaa parempaa tulosta ja saavuttaa kilpailuedun markkinoilla.
 
The aim of the thesis is to find out how communality manifests itself in the social media marketing of Finnish game sector companies. It was also important to study what kind of benefits communality brings to Finnish game sector companies as part of their social media marketing strategies. The theoretical part of the thesis starts by introducing the game industry and social media marketing at a general level. This is followed by representing communality as part of a social media marketing strategy, introducing ways to implement communality, and describing its implications.

The empirical of the thesis was executed as a structured survey and the respondents were employees working in Finnish game sector companies. The purpose of the study was to find out the initial situation of the respondents’ views and experiences related to communality. The survey replies were analyzed combining the methods of quantitative and qualitative research.

Communality proved to be an important and valued part of social media marketing in game sector companies. Companies encouraged customers to interact, involved them in game development and testing processes, and developed their procedures based on the information and feedback received from customers. By developing communality, companies add value both to themselves and to their customers. They have an opportunity to develop their corporate image, expand their customer base and make clients more committed, yield more profits and achieve a competitive advantage in the market.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste