Tiedonhallinnan kehittäminen uimahalleissa
Mäkelä, Hanna; Pylkkänen, Linnea (2021)
Mäkelä, Hanna
Pylkkänen, Linnea
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105199377
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105199377
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin yhteistyössä Vantaan kaupungin liikuntapalvelualueen, tarkemmin sanottuna Vantaan uimahallien kanssa. Opinnäytetyön tarkoitus oli yhtenäistää tiedonhallintaa toimeksiantajan tiloissa, ja sitä kautta nopeuttaa työpäivän aikana tapahtuvia tiedonhakutilanteita erityisesti uimahallien kassatyöntekijöiden tehtävissä.
Osana opinnäytetyötä toteutettiin kehittämistehtävänä sähköinen infotiedosto, joka sisältää Vantaan uimahallien kassatyöntekijöille tarpeellista tietoa selkeästi kategorisoidussa muodossa. Lisäksi osana opinnäytetyötä lähteen tarvetta ja hyötyjä kartoitettiin kahden kyselyn avulla. Tiedoston muodoksi valittiin Word-sekä PDF-tiedostot, joita on helppo päivittää ja jakaa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, joka sisältää opinnäytetyöraportin sekä siihen kuuluvantuotoksen. Opinnäytetyöraportti sisältää tietoa hyvän tiedonhallinnan piirteistä, lean-ajattelumallin merkityksestä sekä itse tuotoksen luomisprosessista. Myös kyselyjen rakenne sekä tulokset on käsitelty raportissa.
Osana opinnäytetyötä toteutettiin kehittämistehtävänä sähköinen infotiedosto, joka sisältää Vantaan uimahallien kassatyöntekijöille tarpeellista tietoa selkeästi kategorisoidussa muodossa. Lisäksi osana opinnäytetyötä lähteen tarvetta ja hyötyjä kartoitettiin kahden kyselyn avulla. Tiedoston muodoksi valittiin Word-sekä PDF-tiedostot, joita on helppo päivittää ja jakaa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä, joka sisältää opinnäytetyöraportin sekä siihen kuuluvantuotoksen. Opinnäytetyöraportti sisältää tietoa hyvän tiedonhallinnan piirteistä, lean-ajattelumallin merkityksestä sekä itse tuotoksen luomisprosessista. Myös kyselyjen rakenne sekä tulokset on käsitelty raportissa.