Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma yritykselle Affektia Oy

Sulub, Sakaria (2021)

 
Avaa tiedosto
Markkinointisuunnitelma yritykselle Affektia Oy (530.3Kt)
Lataukset: 


Sulub, Sakaria
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105199424
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli laatia Affektia Oy:lle markkinointisuunnitelma. Affektia on mainostoimisto, joka tarjoaa 2D- ja 3D animaatioita asiakkailleen. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä toimivampi ja parempi markkinointisuunnitelma yritykselle, jonka avulla kehitetään omia markkinointitoimenpiteitä. Tavoitteena oli myös parantaa yrityksen näkyvyyttä ja tunnettuutta eri sosiaalisen median kanavissa.

Työn teoriaosassa kerrottiin eri näkökulmia markkinointiin. Aluksi käsiteltiin markkinoinnin peruselementtejä, kuten markkinointiviestintä, blogimarkkinointi, segmentointi, digitaalinen markkinointi sekä markkinoinnin kilpailukeinot. Tämän jälkeen käytiin läpi mm. sosiaalisen median trendit, suosittelumarkkinointi ja työntekijälähettilyys.

Toiminnallisessa osassa esiteltiin Affektia Oy lähtökohta-analyysin avulla, jotta nähdään yrityksen tämänhetkinen tilanne. Lisäksi siinä esiteltiin yrityksen kilpailijat, joita on havainnollistettu SWOT-analyysin avulla. Kilpailutilanteen kartoitus auttaa yritystä myös tunnistamaan oman kilpailukyvyn ja omat vahvuudet sekä kehittämiskohteet.

Lopuksi pohdittiin markkinoinnin pitkän ja lyhyen aikavälin tavoitteita. Opinnäytetyön tuloksena syntyi yksinkertainen ja varsin helposti toteutettavissa oleva markkinointisuunnitelma tulevaisuutta varten. Tämän suunnitelman ja markkinointitoimenpiteiden avulla voidaan tehostaa yrityksen omaa markkinointia ja seurata sitä jatkossa tarkemmin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste