Liiketoimintasuunnitelma juhlapalveluyritykselle
Kinnunen, Riia; Rauos, Anniina (2021)
Kinnunen, Riia
Rauos, Anniina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105199461
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202105199461
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä esitellään omaa liikeideaamme liiketoimintasuunnitelman muodossa. Teoreettisessa viitekehyksessä tuodaan esille, mitä liiketoimintasuunnitelmaan tulee sisällyttää. Liiketoimintasuunnitelmassa kuvataan yrityksen idea, visio, riskit, kohderyhmä ja kannattavuus, ja luomme liikeidealle markkinointisuunnitelman. Liikeidea on juhlapalvelu yritys, mikä perustetaan Joensuun keskustan läheisyyteen. Palvelun tarkoitus on luoda asiakkaille mahdollisuus rentoon illanviettoon ystävien kanssa sekä erilaisten juhlien järjestämiseen.
Liikeidean kysyntää tutkimme kohderyhmälle lähetettävällä Webropol-kyselyllä. Kohderyhmänä toimi Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijat kaikilta vuosikursseilta. Tutkimusmuotona käytettiin kvantitatiivista tutkimustapaa. Liiketilat ja hinnoittelu on tarkoitus suunnitella kyselystä saatujen vastausten perusteella. Yritykselle luodaan myös käänteinen tuloslaskelma, jossa selvitetään, minkä verran myyntiä on saatava, jotta saavutetaan haluttu tulos.
Tutkimuksesta selvisi, että liikeidealle olisi kysyntää. Kyselyssä selvisi myös, paljonko vastaajat olisivat valmiita maksamaan palvelusta. Tämän tiedon pohjalta pystyimme luomaan käänteisen tuloslaskeman kannattavalla kulurakenteella.
Liikeidean kysyntää tutkimme kohderyhmälle lähetettävällä Webropol-kyselyllä. Kohderyhmänä toimi Karelia-ammattikorkeakoulun opiskelijat kaikilta vuosikursseilta. Tutkimusmuotona käytettiin kvantitatiivista tutkimustapaa. Liiketilat ja hinnoittelu on tarkoitus suunnitella kyselystä saatujen vastausten perusteella. Yritykselle luodaan myös käänteinen tuloslaskelma, jossa selvitetään, minkä verran myyntiä on saatava, jotta saavutetaan haluttu tulos.
Tutkimuksesta selvisi, että liikeidealle olisi kysyntää. Kyselyssä selvisi myös, paljonko vastaajat olisivat valmiita maksamaan palvelusta. Tämän tiedon pohjalta pystyimme luomaan käänteisen tuloslaskeman kannattavalla kulurakenteella.