Yhteistyöllä lapsen parhaaksi : huoltajien kanssa tehtävä yhteistyöesite päiväkoti Jalkarannan uusille työntekijöille
Kokko, Anu (2021)
Kokko, Anu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052010106
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052010106
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on yhteistyö työntekijöiden ja huoltajien välillä päiväkodissa. Opinnäytetyön tarkoitus oli lisätä tietoa lasten huoltajien ja henkilökunnan välisistä yhteistyökäytännöistä ja ohjeistuksista päiväkotiin tuleville uusille työntekijöille. Opinnäytetyöni tavoitteena oli tuottaa päiväkodin henkilökunnalle kattava, selkeä esite yhteistyöstä käytettäväksi päiväkodin arjessa. Opinnäytetyön alussa määriteltiin keskeiset käsitteet eli varhaiskasvatus ja yhteistyö varhaiskasvatuksessa. Opinnäytetyön teoreettinen perusta nousi varhaiskasvatussuunnitelmasta, jossa määritellään kehykset vanhempien kanssa tehtävälle yhteistyölle varhaiskasvatuksessa; yhteistyöhön liittyvät arvot, yhteistyömuodot ja lapsen aloitus päiväkodissa.
Yhteistyöesitteen sisältö muodostui opinnäytetyön teoriaosuudesta, päiväkodin henkilökunnalta saaman tiedon ja varhaiskasvatussuunnitelman pohjalta Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa kuvataan esitteen suunnittelun, toteutuksen sekä arvioinnin. Saadun palautteen ja itsearvioinnin perusteella yhteistyöesite on selkeä ja informatiivinen, jota tullaan käyttämään tulevaisuudessa päiväkodin arjessa uusien työntekijöiden perehdyttämisvaiheessa
Yhteistyöesitteen sisältö muodostui opinnäytetyön teoriaosuudesta, päiväkodin henkilökunnalta saaman tiedon ja varhaiskasvatussuunnitelman pohjalta Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa kuvataan esitteen suunnittelun, toteutuksen sekä arvioinnin. Saadun palautteen ja itsearvioinnin perusteella yhteistyöesite on selkeä ja informatiivinen, jota tullaan käyttämään tulevaisuudessa päiväkodin arjessa uusien työntekijöiden perehdyttämisvaiheessa