Teknisen tuen ja chatbotin kehittäminen korkeakoulussa
Silventoinen, Panu (2021)
Silventoinen, Panu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410759
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410759
Tiivistelmä
Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä seurattiin IT-harjoittelijan kehittymistä kymmenen viikon ajan ServiceDesk työtehtävien parissa. Seurantaa tehtiin aikavälillä 11.1 – 19.3.2021. Toimeksiantajana toimi Laurea-ammattikorkeakoulu.
Tavoite opinnäytetyössä oli tekniseen tukeen liittyvistä työtehtävistä kirjoittaminen sekä työympäristön epäkohtien huomioiminen. Toissijainen tavoite oli kehittää ja seurata Laurean chatbotin kehittämistä sekä tarjota siihen liittyviä jatkokehitysideoita. Viikkoanalyyseissä on nostettu esille kuluneiden viikkojen huomionarvoisimpia aiheita ja niitä on tuettu kirjallisuus- sekä artikkeli lähteillä.
Tässä opinnäytetyössä on esitetty lukuisia teknisiä sekä ei-teknisiä ongelmia ServiceDeskissä ja niihin on pyritty antamaan ratkaisu tai kehitysehdotus. Keskeisimpänä tuotoksena Laurean chatbot on uudistettu toimimaan monipuolisemmin kuin se alun perin toimi harjoittelun alkaessa.
Tavoite opinnäytetyössä oli tekniseen tukeen liittyvistä työtehtävistä kirjoittaminen sekä työympäristön epäkohtien huomioiminen. Toissijainen tavoite oli kehittää ja seurata Laurean chatbotin kehittämistä sekä tarjota siihen liittyviä jatkokehitysideoita. Viikkoanalyyseissä on nostettu esille kuluneiden viikkojen huomionarvoisimpia aiheita ja niitä on tuettu kirjallisuus- sekä artikkeli lähteillä.
Tässä opinnäytetyössä on esitetty lukuisia teknisiä sekä ei-teknisiä ongelmia ServiceDeskissä ja niihin on pyritty antamaan ratkaisu tai kehitysehdotus. Keskeisimpänä tuotoksena Laurean chatbot on uudistettu toimimaan monipuolisemmin kuin se alun perin toimi harjoittelun alkaessa.