Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Social Media as a Tool for Internationalization: Case Virkkukoukkunen

Aleksi, Henttonen (2021)

Avaa tiedosto
Henttonen_Aleksi_2021_05_24.pdf (1.116Mt)
Lataukset: 


Aleksi, Henttonen
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410843
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Virkkukoukkusen, pienen lahjatavara- ja käsityöliikkeen toimeksiantamana. Yritys toimii tällä hetkellä vain paikallisesti, mutta on ilmaissut mielenkiintoa kansainvälistymistä kohden. Tämä opinnäytetyö esittelee ja analysoi erilaisia lähestymistapoja, joilla pienet yritykset pystyvät tavoittelemaan kansainvälistymistä sosiaalisen median kautta.

Työssä keskitytään pääpiirteisesti Instagramiin sen visualisuuden ja nousevan suosion johdosta. Tässä opinnäytetyössä käsitellään maksettua ja orgaanista mainontaa, hakukonemainontaa ja influencer -markkinointia ulkomaalaisia asiakkaita tavoittelevan pienen yrityksen näkökulmasta.

Opinnäytetyössä esitellään Saksa kohdemarkkina-alueena jotta käsiteltävät asiat voidaan käydä läpi konkreettisemmin. Saksan markkina-alueella Internet-yhteyksien nopeudet, verkko-ostoksien suosio ja sosiaalisen median käyttäjämäärät ovat nousussa, joten alue toimii sopivana esimerkkinä tavoiteltavasta markkina-alueesta. Opinnäytetyössä tutkitaan ja esitetään Virkkukoukkusen ominaispiirteitä ja tutkitaan kuinka niitä pystytään hyödyntämään sosiaalisen median markkinoinnissa.

Opinnäytetyössä käy ilmi, että suuret yritykset kuten Amazon ja Zalando dominoivat Saksan muoti- ja vaatemarkkinnoita, joka vähentää yksityisten ja itsenäisten brändien näkyvyyttä. Kuitenkin, jos Virkkukoukkunen keskittyy bränditietoisuuden kasvattamiseen autenttisen kommunikoinnin, sosiaalisen median presenssin ja verkkokaupan tuottaman asiakaskokemuksen kautta, heillä on mahdollisuus saavuttaa uusi asiakaskunta kohdemaassa.
 
This thesis is commissioned by Virkkukoukkunen, a small gifts and handcrafts company located in Imatra, Finland. The case company has expressed interest in internationalization as they currently only operate locally. The thesis introduces and analyzes different means for small B2C companies to pursue internationalization through social media.

Instagram was used as the platform of choice because of the platform’s highly visual-reliant content structure and increasing popularity among social media users. The thesis discusses paid and organic promotion, search engine related marketing, and influencer marketing from the point of view of a business hoping to reach foreign audiences online.

The thesis introduces Germany as the targeted market to better display the discussed topics. The German market itself enjoys high internet volume, E-commerce, and social media use, and is therefore a desirable target for the case company. The thesis explores and identifies the key attributes of the case company and reflects them on the discovered approaches and opportunities provided by social media and Instagram.

The thesis found that the German fashion and apparel market online is dominated by large corporations, i.e., Amazon and Zalando. This therefore makes individual brands less visible. However, by focusing on raising brand awareness through meaningful communication, social media presence and enhanced web store customer experience, the case company could gain an audience.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste