Sosiaalisen median käytön suunnitelma Joensuun Virta Oy:lle
Tolvanen, Oona (2021)
Tolvanen, Oona
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410718
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052410718
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli sosiaalisen median käytön suunnitelma työn toimeksiantajalle eli Joensuun Virta Oy:lle. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda selkeä ja käytännönläheinen sosiaalisen median käytön suunnitelma organisaation käyttöön. Opinnäytetyön tietoperusta muodostuu sosiaalisen median, sosiaalisen median kanavien ja sosiaalisen median markkinoinnin tutkimustiedosta ja teoriasta. Monikanavaisuuden takaamiseksi opinnäytetyössä on käsitelty myös verkkosivuja ja lisäksi toimeksiantajan pyynnöstä hakukoneoptimointia sekä tulospohjaista mainontaa.
Opinnäytetyö on toiminnallinen. Työn produkteja ovat sosiaalisen median julkaisukalenteri ja seuranta-Excel. Produktit perustuvat tietoperustassa esiteltyihin teoriatietoihin. Lisäksi työssä on käytetty tutkimusmenetelmänä teemahaastattelua.
Sosiaali-sen median julkaisukalenteri käsittelee organisaation sosiaalisen median kanaviin tehtäviä julkaisuja ja niiden aikataulutusta. Julkaisukalenterin on tarkoitus auttaa työn suunnittelussa ja aikataulutuksessa. Seuranta-Excel käsittelee sosiaalisen median kanaviin tehtyjä julkaisuja, ja sen on tarkoitus auttaa organisaatiota tulosten seurannassa ja mittaamisessa.
Opinnäytetyö on toiminnallinen. Työn produkteja ovat sosiaalisen median julkaisukalenteri ja seuranta-Excel. Produktit perustuvat tietoperustassa esiteltyihin teoriatietoihin. Lisäksi työssä on käytetty tutkimusmenetelmänä teemahaastattelua.
Sosiaali-sen median julkaisukalenteri käsittelee organisaation sosiaalisen median kanaviin tehtäviä julkaisuja ja niiden aikataulutusta. Julkaisukalenterin on tarkoitus auttaa työn suunnittelussa ja aikataulutuksessa. Seuranta-Excel käsittelee sosiaalisen median kanaviin tehtyjä julkaisuja, ja sen on tarkoitus auttaa organisaatiota tulosten seurannassa ja mittaamisessa.