Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisäisen viestinnän kehittäminen Case Tilitoimistoyritys X

Pulkkinen, Jaana (2021)

 
Avaa tiedosto
Pulkkinen_Jaana.pdf (675.4Kt)
Lataukset: 


Pulkkinen, Jaana
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052510949
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on sisäisen viestinnän kehittäminen tilitoimisto X. Tilitoimistossa työskentelee 24 työntekijää eri toimipisteissä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää kohdeorganisaation henkilöstön näkemystä sisäisen viestinnän nykytilasta ja sen pohjalta luoda kehitysideoita toimeksiantajalle.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee sisäistä viestintää, viestintäkanavia ja yhteisöviestintää. Tutkimusongelmana opinnäytetyössä oli miten tilitoimiston sisäistä viestintää saadaan kehitettyä toimivammaksi. Tutkimus toteutettiin käyttämällä laadullista eli kvalitatiivinen tutkimusmenetelmää. Tiedonkeruussa käytettiin haastattelua, kyselyä ja havainnointia.
Henkilöstölle tehdyn haastattelun ja kyselyn tarkoituksena oli kerätä mielipiteitä sisäisen viestinnän tilasta havaintojen tueksi. Näin saatiin syvällisempää tietoa sisäisen viestinnän nykytilasta ja viestintäkanavista ja pystyttiin nostamaan ongelmakohtia esiin. Haastatteluun osallistui 4 henkilöä ja kyselyn palautti 10 henkilöä. Kyselyn vastausaika oli 6.4.–16.4.2021.
Kyselyn tuloksista nousi selkeästi kolme kehittämiskohdetta, Teamsin käyttö sisäisen viestinnän välineenä, tiedotus sekä viestinnän pitäisi olla avointa ja rehellistä. Jokainen työntekijä on viestijä. Sisäisen viestinnän toimivuuteen kokonaisuutena tulisi saada lisää selkeyttä sekä ohjeistus, johon kaikki työntekijät sitoutuvat. Selvät ohjeet sisäiseen viestintään ehkäisisivät hajanaisuutta ja tietokatkoksia. Avoimuus ja tiedon jakaminen on työhyvinvoinnin vuoksi tärkeää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste