Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotellin sisäisen viestinnän kehittäminen: Case Holiday Inn Helsinki - Messukeskus

Kerminen, Elina; Helén, Katariina (2012)

 
Avaa tiedosto
pdf.FINAL_ONT_Kerminen_Helen.pdf (414.2Kt)
Lataukset: 


Kerminen, Elina
Helén, Katariina
Laurea-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112115900
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Holiday Inn Helsinki – Messukeskuksen sisäistä viestintää vastaanoton näkökulmasta. Työn tavoitteina oli selvittää hotellin viestinnän heikot osa-alueet ja mahdolliset ongelmakohdat. Tavoitteena oli myös tutkia eri viestintämenetelmiä, joita hotellissa käytetään sekä kiinnittää huomiota mahdollisiin näkemyseroihin vastaanottovirkailijoiden ja heidän esimiehensä välillä.

Opinnäytetyö toteutettiin sekä määrällisenä että laadullisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin teemahaastattelua sekä kyselyä apuna käyttäen. Teemahaastattelu toteutettiin Holiday Inn Helsinki – Messukeskuksen vastaanottopäällikön kanssa ja kyselylomakkeet jaettiin vastaanottovirkailijoille. Aineistonkeruun jälkeen aineisto analysoitiin sekä vertailemalla vastaanottovirkailijoiden näkemyksiä että myös esimiehen ja alaisten näkemyksiä keskenään.

Tuloksista ilmeni, ettei merkittäviä näkemyseroja esimiehen ja alaisten välillä ollut. Sisäisen viestinnän laatu koettiin pääosin hyväksi, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta. Vastaajien käsitysten mukaan viestinnällisiä ongelmia aiheuttivat enimmäkseen kiiretilanteet ja erinäisten lappusten käyttö viestintävälineenä. Tuloksista selvisi myös, että hotellin face-to-face –kommunikaatioon tulisi jatkossa panostaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste