Hacking Detection in Unreal Engine 4
Telimaa, Elmeri (2021)
Telimaa, Elmeri
2021
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611305
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052611305
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetön tavoitteena on löytää Unreal Engine 4-pelimoottoriin integroitu työkalu, jonka avulla voidaan havaita ja estää huijaamista. Menetelmän tulisi olla nopea ottaa käyttöön projektissa. Tähän tavoitteeseen pääsemiseksi luotiin peliprototyyppi, ja tämä prototyyppi speedhackattiin. Tämän jälkeen luotiin esto kyseistä speedhackia vastaan.
Verkkopeleissä huijaaminen heikentää niiden pelaajien kokemusta, jotka pelaavat peliä niin kuin sitä on tarkoitettu pelata. Rehelliset pelaajat käyttävät tämän johdosta peliin vähemmän rahaa. Tällä on vaikutusta sekä pelintekijän maineeseen että liikevaihtoon.
Speedhack manipuloi aikaa asiakasprosessissa, mahdollistaen pelaajan liikkumisen nopeampaa kuin on tarkoitettu. Unreal Engine 4-pelimoottorin huijauksen havaitseminen tapahtuu asiakkaan ja palvelimen aikaleimoja vertailemalla. Näissä arvoissa ilmenevien eroavaisuuksien avulla voidaan havaita huijaava asiakas.
Käytetty havaitsemismenetelmä havaitsi huijauksen ja poisti huijaavan asiakkaan palvelimelta. Menetelmä on helppo ottaa käyttöön uudessa projektissa.
Verkkopeleissä huijaaminen heikentää niiden pelaajien kokemusta, jotka pelaavat peliä niin kuin sitä on tarkoitettu pelata. Rehelliset pelaajat käyttävät tämän johdosta peliin vähemmän rahaa. Tällä on vaikutusta sekä pelintekijän maineeseen että liikevaihtoon.
Speedhack manipuloi aikaa asiakasprosessissa, mahdollistaen pelaajan liikkumisen nopeampaa kuin on tarkoitettu. Unreal Engine 4-pelimoottorin huijauksen havaitseminen tapahtuu asiakkaan ja palvelimen aikaleimoja vertailemalla. Näissä arvoissa ilmenevien eroavaisuuksien avulla voidaan havaita huijaava asiakas.
Käytetty havaitsemismenetelmä havaitsi huijauksen ja poisti huijaavan asiakkaan palvelimelta. Menetelmä on helppo ottaa käyttöön uudessa projektissa.