Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pedagoginen dokumentointi haltuun : opas Taidepäiväkoti Satakielen henkilöstölle

Nystedt, Iida (2021)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Iida Nystedt.pdf (863.1Kt)
Lataukset: 


Nystedt, Iida
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052711879
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli lisätä tietoa ja ymmärrystä pedagogisesta dokumentoinnista, jolloin se tulisi kenties helpommin ja varmemmin osaksi varhaiskasvattajien jokapäiväistä toimintaa. Tavoitteena oli laatia toimeksiantajan päiväkodin henkilökunnalle pedagogisen dokumentoinnin opas. Aihe oli lähtöisin Taidepäiväkoti Satakielen henkilöstön suunnitelmasta perehtyä pedagogiseen dokumentointiin.

Opinnäytetyötä ohjasivat seuraavat kysymykset: kuinka pedagogista dokumentointia voitaisiin toteuttaa sekä miten sen voisi liittää osaksi kiireistä päiväkodin arkea.

Oppaan suunnittelussa käytettiin kehittämistutkimuksen menetelmää kyselyä, joka täydensi aiemmin toteutettua esitietokyselyä. Kyselyyn osallistui Taidepäiväkoti Satakielen henkilöstö. Lisäksi oppaan sisältöön käytettiin pedagogisen dokumentoinnin lähdekirjallisuutta.

Opinnäytetyön tuotokseksi muodostui pedagogisen dokumentoinnin opas, joka sisältää aiheen määritelmän ja tavoitteet sekä käytännön esimerkkejä ja vinkkejä pedagogisen dokumentoinnin käyttämiseen. Vinkit ja esimerkit on valittu erityisesti Taidepäiväkoti Satakielen henkilöstön toiveita toteuttaen.
 
The purpose of the thesis was to increase knowledge and understanding of pedagogical documentation, which would make it perhaps easier and more secure as part of the daily activities of early childhood educators. The aim was to make up a guide to pedagogical documentation for the staff of the client's kindergarten. The topic came from the Art Kindergarten Satakieli´s staff´s plan to get acquainted with pedagogical documentation.

The thesis was guided by the following questions: how pedagogical documentation could be implemented and how it could be integrated into the busy everyday life of the kindergarten. The development research method survey was used to design the guide, which supplemented the previously implemented preliminary data survey. The staff of the Art Kindergarten Satakieli participated in the survey. In addition, the source literature of pedagogical documentation was used for the content of the guide.

The output of the thesis was a guide to pedagogical documentation, which contains the definition and objectives of the topic, as well as practical examples and tips for using pedagogical documentation. The tips and examples have been selected specially to fulfill the wishes of the staff of the Art Kindergarten Satakieli.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste