Asiakasymmärrystä työkalujen tuonti- ja tukkuliikkeen järjestelmäuudistusta varten
Ilvesaho, Aki (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Ilvesaho, Aki
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812080
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812080
Tiivistelmä
Toimeksiantajana tälle opinnäytetyölle toimi Kauppa Osakeyhtiö. Yrityksen on tullut aika päivittää tietokoneohjelmistonsa uuteen. Kauppa Osakeyhtiöllä on vielä mahdollisuutta saada asiakkaiden ääntä kuuluviin ohjelmiston suhteen. Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Kauppa Osakeyhtiön muutamalta tärkeimmältä asiakasryhmältä heille tärkeimpiä ajatuksia ohjelmiston suhteen. Opinnäytetyössä saavutetut asiakasryhmät on saatu esille Kauppa Osakeyhtiön työntekijöille suoritetulla pilottikyselyllä. Kauppa Osakeyhtiön työntekijöille suunnatulla pilottikyselyllä selvittiin myös työntekijöiden mielipiteitä ja toiveita nykyisestä ohjelmistosta sekä toiveita uuteen ohjelmistoon. Opinnäytetyö on toteutettu määrällisellä tutkimusotteella, mutta siinä oli mukana myös jonkin verran laadullista tutkimusta. Tämän opinnäytetyön teoreettinen viitekehys rajoittuu kyselytutkimukseen, digitalisaatioon sekä myös palvelumuotoiluun. Tietoperustassa on hieman painotettu asiakkuutta. Tuloksina tässä opinnäytetyössä saatiin esiintuotua perinteisten paperisten tuoteluetteloiden pysyminen vahvana sekä suosittuna digitalisaation vallatessa tilaa perinteisiltä fyysisiltä kappaleilta. Myös tietoisuutta Kauppa Osakeyhtiön tunnettuudesta saatiin kerättyä yhdeltä suurelta teollisuustarvikkeiden tukkuketjulta.