Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Elämyksellinen museokauppa : case: Suomen valokuvataiteen museo

Santasärkkä, Alexandra (2021)

 
Avaa tiedosto
opinnäytetyö_Alexandra_Santasärkkä.pdf (19.46Mt)
Lataukset: 


Santasärkkä, Alexandra
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812214
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsiteltiin museokauppojen roolia ja elämyksellisyyttä myymäläsuunnittelun kautta. Tietoperustassa käsiteltiin myös myymäläsuunnittelun perusteita ja museokaupan tulevaisuudennäkymiä ja -haasteita unohtamatta brändin näkyvyyttä tilassa. Tutkimusosion aiheet ja rajaus valittiin edistämään opinnäytetyön suunnittelutyötä.

Suunnittelutyö tehtiin yhteistyössä Suomen valokuvataiteen museon kanssa. Työssä esitellään konseptitasoinen tilasuunnitelma museon uudistuvaan museokauppaan. Työn tavoitteena oli luoda museokaupasta elämyksellinen ja museon brändiä ilmentävä kokonaisuus, joka täydentäisi museon kävijäkokemusta.
 
This Bachelor’s thesis covers the role of museum shops and experientiality through retail design. It addresses the principles of retail design and the future prospects and challenges of museum shops. The importance of the brand in retail space is also discussed. The themes of the research and definition were chosen to promote the design process of the museum shop.

The design process was carried out in cooperation with the Finnish Museum of Photography. The project portrays an interior concept design for the brand new museum shop. The aim of the design was to create an experiential museum shop that would enhance the visitor experience at the museum.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste