Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Uusasiakashankinnan kehittäminen

Heiska, Samuli (2021)

 
Avaa tiedosto
Uusasiakashankinnan kehittäminen.pdf (462.5Kt)
Lataukset: 


Heiska, Samuli
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021052812334
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten kohdeyrityksen uusasiakashankintaa voitaisiin kehittää. Opinnäytetyön tavoitteena oli parantaa kohdeyrityksen uusasiakashankintaa. Toimeksiantaja opinnäytetyössä on GSGroup Finland Oy. Tämän opinnäytetyön tietoperusta koostuu B2B myynnistä, myynnin ympyrästä, markkinointiautomaatiosta ja uusasiakashankinnasta. Opinnäytetyössäni olen avannut edellä mainitut käsitteet laajasti ja syventynyt niihin pitäen mielessä opinnäytetyöni kehittämistehtävän. Kirjoitin opinnäytetyöni tietoperustan niin, että se on relevanttia ja hyödyllistä työni kannalta.

Käytin opinnäytetyössäni laadullista tutkimusmenetelmää. Valitsin kyseisen menetelmän, koska tutkittavia henkilöitä on vähän, mutta tutkittavasta ilmiötä halutaan kokonaisvaltaista ja kattavaa tietoa. Valitsin tiedonkeruumenetelmäksi puolistrukturoidun haastattelun. Tämän toteuttaminen ei vaadi tarkkaa suunnitelman noudattamista, vaan tarvittaessa minulla on mahdollisuus kysyä tarkentavia kysymyksiä. Haastatteluista sain hyödyllistä tietoa kehitysehdotuksieni perustaksi. Voin todeta opinnäytetyöni tutkimuksen onnistuneeksi.

Opinnäytetyöni keskeisimmät tulokset ovat kehitysehdotuksia yritykselle, kuinka he voivat parantaa uusasiakashankintaansa. Ensimmäinen kehitysehdotukseni oli LinkedIn Sales Navigaattorin käyttöönotto myyntitiimille. Toisena kehitysehdotuksena oli datan hyödyntäminen uusasiakashankinnassa niin, että selvitetään yritykselle tuottavin asiakassegmentti, mikä tekee ajankäytöstä tuottoisampaa. Seuraava kehitysehdotukseni oli sosiaalisen median ja markkinoinnin kehittäminen. Viimeisenä kehitysehdotuksena oli markkinoinnin harjoittelijan palkkaaminen, jonka tehtävänä olisi huolehtia yrityksen markkinoinnista täysipäiväisesti.












Asiasanat: Uusasiakashankinta, B2B myynti, kehittäminen, prospektointi
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste