Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaaliset verkkomessut osana brändin markkinointia

Jussila, Sini (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Sini Jussila.pdf (3.292Mt)
Lataukset: 


Jussila, Sini
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112847
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus oli luoda yritykselle strategia ja materiaali Kosmetologipäivät 2020 -verkkomessuille. Työn toimeksiantajan Sweet Body Cosmeticsin ammattilaissokerointi ja vartalonhoitotuotteet haluttiin nostaa messujen avulla esille ja tavoitteena oli kasvattaa tuotteiden ja brändin tunnettavuutta sekä saada uusia asiakkaita. Näiden myötä tavoite oli lisäksi myynnin parantuminen edellisen vuoden messuihin verrattuna. Itse messusivusto oli valmiina rakennettuna, joten työhön kuului 6 valikoidun tuotteen tuotekuvauksen laatiminen sekä kuvien tuottaminen. Tämän lisäksi olennaista oli myös markkinoinnin onnistuminen omissa kanavissa niin ennen, kuin jälkeen messutapahtuman, jotta omat asiakkaat osallistuisivat messutapahtumaan.

Työn teoriaosuus painottuu markkinointiviestintään sekä sisällöntuotantoon, erityisesti B2B-puolen näkökulmasta. Näiden lisäksi käsitellään tapahtuma- ja messumarkkinointia sekä näiden digitaalisia mahdollisuuksia. Kosmetologipäivät messutapahtuma oli kauneudenhoitoalan ammattilaisten keskuudessa suosittu tapahtuma ja Sweet Body Cosmetics ylsi edellisen vuoden myyntitulokseen. Edellisenä vuonna messut vaativat monen työntekijän panoksen ja kulut olivat siksi suuremmat. Messujen aikainen liikevoitto oli tämän vuoksi suurempi verkkomessuilla, kuin perinteisillä messuilla vuonna 2019.

Messuostoksia tekivät pääasiassa yrityksen vanhat asiakkaat, jotka hyödynsivät tuotteiden messuetuja. Uusia asiakkaita saatiin vain yksi. Tästä voi päätellä sen, että verkkomessuilla voi olla vaikeampi tutustua uusiin brändeihin ja tuotteisiin verrattuna fyysiseen tapahtumaan. Verkkomessujen ja -tapahtumien järjestäminen yleistyy varmasti tulevaisuudessa kehittyneen teknologian vuoksi. Tapahtuma-alalla tulee kuitenkin olemaan myös perinteisiä messutapahtumia, mutta teknologia tulee varmasti olemaan vahvasti läsnä myös niiden toteutuksessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste