Pedagogista johtajuutta etsimässä - vuorohoidossa työskentelevän varhaiskasvatuksen opettajan päiväkirja
Vainio, Riitta Sanna (2021)
Vainio, Riitta Sanna
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113222
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113222
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kasvattaa sekä laatijan omaa että hänen työyhteisönsä tietoisuutta pedagogisesta johtamisesta päiväkodissa. Tavoitteena oli myös lisätä pedagogista keskustelua päiväkodin henkilöstön kesken sekä tuoda esiin ympärivuorokautisen varhaiskasvatuksen arkea sekä lasten ja perheiden että työntekijöiden näkökulmasta.
Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä on reflektoitu ja pohdittu kymmenen viikon aikana esiin nousseita teemoja, teoriatietoon pohjaten. Näihin viikoittaisiin analyyseihin pohjautuen on tehty loppuyhteenveto ja pohdittu omaa kehittymistä.
Päiväkirjaraportoinnin, yhteenvetojen ja pohdintojen pohjalta lukija saa tietoa pedagogisen johtajuuden merkityksestä varhaiskasvatuksessa. Myös vuorohoidon erityispiirteet avautuvat lukijalle uudella tavalla tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön kautta.
Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä on reflektoitu ja pohdittu kymmenen viikon aikana esiin nousseita teemoja, teoriatietoon pohjaten. Näihin viikoittaisiin analyyseihin pohjautuen on tehty loppuyhteenveto ja pohdittu omaa kehittymistä.
Päiväkirjaraportoinnin, yhteenvetojen ja pohdintojen pohjalta lukija saa tietoa pedagogisen johtajuuden merkityksestä varhaiskasvatuksessa. Myös vuorohoidon erityispiirteet avautuvat lukijalle uudella tavalla tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön kautta.