Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Aloitteellisen myynnin kehittäminen ABC Marjalassa

Nyyssönen, Sara (2021)

 
Avaa tiedosto
Nyyssönen_Sara_2021_06_01.pdf (708.0Kt)
Lataukset: 


Nyyssönen, Sara
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060113305
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Pohjois-Karjalan Osuuskauppa, ja sen aiheena oli aloitteellisen myynnin kehittäminen ABC Marjalassa. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää aloitteellista myyntiä ja tehdä aloitteellisen myynnin oppaan luonnos.
Opinnäytetyön toiminnallinen osuus oli aloitteellisen myynnin opas. Tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja havainnointia. Haastattelut tehtiin suullisesti toimipaikassa. Havainnoinnilla kartoitettiin aloitteellisen myynnin suorittamista ja miten siinä on lähdetty kehittymään. Haastatteluissa haastateltiin työntekijöitä vapaamuotoisten keskusteluiden muodossa. ABC Marjalassa otettiin käyttöön helmikuun 2021 aikana Mojova-ohjelmisto, joka on johtamisen mobiili apuväline. Opinnäytetyöhön liittyen jokaisen työntekijän kanssa käytiin läpi Mojovan käyttöä ja ominaisuuksia. Mojova-ohjelmisto oli olennainen osa opinnäytetyötä, koska sitä käytetään ABC Marjalassa lisämyyntien merkitsemisen työkaluna. Aloitteellisen myynnin oppaan luonnos tehtiin tukemaan työntekijöitä sekä antamaan tietoa ja esimerkkejä aloitteellisen myynnin tekemiseen.
Haastatteluissa nousi esille se, että harva suositteli asiakkaille tuotteita ja esimerkeille suositteluun on tarvetta. Mojovan käyttö ja sen läpi käyminen on kuitenkin kasvattanut lisämyymistä. Lisämyyntien aktiivinen seuraaminen on auttanut tässä asiassa. Tulevaisuuden tavoitteena on järjestää lisämyyntikilpailuja motivoimaan myynnissä sekä saada nostettua lisämyyntien määrää ja asiakkaan keskiostosta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste