Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pääkaupunkiseudun mielenterveys- ja päihdekuntoutujien asumispalveluyksiköiden johtajien kokemuksia ja näkemyksiä kilpailuttamisesta sekä sopimusehdoista

Juutinen, Johan; Pienimaa, Eemeli (2021)

 
Avaa tiedosto
Juutinen_Johan_Pienimaa_Eemeli_2021_06_03.pdf (567.3Kt)
Lataukset: 


Juutinen, Johan
Pienimaa, Eemeli
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060314097
Tiivistelmä
Opinnäytetyössämme selvitimme, millaisia kokemuksia ja näkemyksiä pääkaupunkiseudun mielenterveys- ja päihdekuntoutujien asumispalveluyksiköiden johtajilla oli kilpailutuksesta. Tarkastelimme myös sitä, millaisia kokemuksia ja näkemyksiä asumispalveluyksiköiden johtajilla oli kunnan ja yrityksen välisistä sopimuksista. Lisäksi selvitimme, millaisia kehitysehdotuksia johtajilla oli liittyen kilpailutuksiin ja sopimuksiin. Opinnäytetyö toteutettiin laadullisen tutkimuksen menetelmin. Tutkimuksen aineisto kerättiin teemahaastatteluilla. Haastatteluihin osallistui kuusi asumisyksikön johtajaa. Käytimme aineiston analysointimenetelmänä teemoittelua. Tulosten mukaan kilpailutilanne on kiristynyt ja kuntien laatuvaatimukset ovat nousseet. Yritykset ovat joutuneet monipuolistamaan palveluitaan tai kehittämään erikoisosaamista. Haastateltavat kaipaavat tiiviimpää vuoropuhelua yritysten ja kuntien välille. He toivovat, että kunnat hyödyntäisivät enemmän yrityksille kertynyttä tietoa asumispalveluiden järjestämisessä ja sopimusten laadinnassa. Tulosten mukaan sopimukset koetaan melko joustamattomiksi, jonka seurauksena asiakastyön laatu voi heikentyä. Toisaalta tarkentuneiden sopimusehtojen koetaan selkeyttävän asiakastyötä. Laadulle toivotaan enemmän painoarvoa kilpailutuksessa ja laadun mittaamiseksi työkaluja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste