Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Yritys X:n myynti- ja huoltoprosessien kuvantaminen ja kehittäminen

Harttimo, Rosa (2021)

 
Avaa tiedosto
Harttimo_Rosa.pdf (818.6Kt)
Lataukset: 


Harttimo, Rosa
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414190
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona yritys X:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvantaa toimeksiantajayrityksen myynti- ja huoltoprosessit. Kuvantamisen lisäksi prosesseille tehtiin nykytila-analyysi, jossa etsittiin prosessien ongelmakohtia. Tarkoituksena oli keksiä kehittämisideoita ja ratkaisuja havaittuihin ongelmakohtiin.

Tutkimusmenetelminä käytettiin kvalitatiivisia menetelmiä. Käytetyt menetelmät olivat haastattelut, havainnointi ja työpajat. Haastattelut ja työpajat toteutettiin yhdessä toimeksiantajayrityksen työntekijöiden kanssa. Tietoperustassa on yleistä tietoa prosesseista ja niiden kuvantamisesta. Tietoperustassa on käyty läpi myös erikseen palvelu- ja myyntiprosessien ominaispiirteitä. Näiden lisäksi tietoperustassa on käsitelty sekä prosessi- että muutosjohtamista.

Prosessikaavioiden avulla haluttiin saada yhtenäinen kuva prosessien toiminnoista toimeksiantajayrityksen työntekijöille. Nykytila-analyysissa löytyneet ongelmakohdat liittyivät yhtenäisyyteen, vuorovaikutukseen sekä järjestelmien kankeuteen ja erillisyyteen. Kehittämisideat on mietitty näiden ongelmakohtien kehittämiseen ja ratkaisemiseen. Kehittämisideat pyrittiin pitämään mahdollisimman käytännönläheisinä.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi kuvannetut huolto- ja myyntiprosessit, sekä näihin liittyneet kehittämisideat. Kehittämisideat ja ehdotukset ovat työkaluina prosessikaavioiden kehittämiseen toimeksiantajalle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste