Selvitys matkustushalukkuudesta sekä yrityksen tunnettuudesta : case: Harriniva Hotels & Safaris
Oinonen, Petra (2021)
Oinonen, Petra
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060314092
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060314092
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää suomalaisten matkustushalukkuutta sekä tutkia Harriniva Hotels & Safaris tunnettuutta. Harriniva on perheyritys, joka omistaa viisi toimipistettä Tunturi-Lapissa. Harrinivan palveluihin kuuluu elämysmatkailu-, majoitus- sekä ravintolapalvelut.
Tietopohjana käytettiin erilaisia brändäykseen ja markkinointiin liittyviä kirjoja, jotka käsittelivät tunnettuutta, sekä pohjattiin tietoa erilaisiin nettilähteisiin, jotka käsittelivät matkailua. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jonka alustana oli kysely. Kyselyä jaettiin sosiaalisessa mediassa, josta saatiin laajaa dataa eri ikäisiltä ihmisiltä eri puolelta Suomea.
Työn tuloksena laadittiin toimeksiantajalle asiakasprofiileja, sekä saatiin selvitettyä Harrinivan yrityskuvaa sekä tunnettuutta. Tutkimuksesta kävi ilmi, että Harrinivan tunnettuus on positiivista, mutta se tarvitsee kehitystä tullakseen vielä tunnetummaksi suomalaisten keskuudessa. Tämän lisäksi selvisi, millaista on suomalaisten matkustushalukkuus, ja mitkä ovat heidän tarpeitaan lomalla. Matkustushalukkuuden isoimpina tekijöinä oli suomalaisten toive omaan rauhaan sekä luontoyhteyteen.
Tietopohjana käytettiin erilaisia brändäykseen ja markkinointiin liittyviä kirjoja, jotka käsittelivät tunnettuutta, sekä pohjattiin tietoa erilaisiin nettilähteisiin, jotka käsittelivät matkailua. Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena, jonka alustana oli kysely. Kyselyä jaettiin sosiaalisessa mediassa, josta saatiin laajaa dataa eri ikäisiltä ihmisiltä eri puolelta Suomea.
Työn tuloksena laadittiin toimeksiantajalle asiakasprofiileja, sekä saatiin selvitettyä Harrinivan yrityskuvaa sekä tunnettuutta. Tutkimuksesta kävi ilmi, että Harrinivan tunnettuus on positiivista, mutta se tarvitsee kehitystä tullakseen vielä tunnetummaksi suomalaisten keskuudessa. Tämän lisäksi selvisi, millaista on suomalaisten matkustushalukkuus, ja mitkä ovat heidän tarpeitaan lomalla. Matkustushalukkuuden isoimpina tekijöinä oli suomalaisten toive omaan rauhaan sekä luontoyhteyteen.