Uuden coaching-palvelun sosiaalisen median markkinointisuunnitelma
Mahadura, Raveena (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Mahadura, Raveena
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414259
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414259
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena on rakentaa ja kehittää kattava sosiaalisen median markkinointisuunnitelma toimeksiantaja yritykselle Consulting Talents & Events ConTe Oy:n uuteen Coaching-palveluun. Consulting Talents & Events ConTe oy on vuonna 2009 perustettu liikkeenjohdon konsultointi- ja koulutusyritys. Uusi Coaching-palvelu on tarkoitettu eri alojen lähiesimiehille ja tiiminvetäjille.
Opinnäytetyön tavoitteena on löytää sopivia sosiaalisen median markkinointikanavia, jolla tavoitetaan uuden Coaching-palvelun kohderyhmää sosiaalisen median markkinoinnin avulla. Lisäksi samalla pyritään saamaan lisää näkyvyyttä ja erottumaan muusta tarjonnasta. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelman avulla yrityksen on mahdollista markkinoida uutta Coaching-palvelua kätevästi.
Opinnäytetyö koostuu digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin tietoperustasta, ja lähteet ovat painettuja, että sähköisiä lähteitä. Opinnäytetyössä käytettiin myös kvantitatiivisen tutkimusmenetelmän kyselytutkimusta, jonka avulla selvitettiin mitä kanavia ja minkälaisia sisältöjä uuden Coaching-palvelun kohderyhmää käyttävät. Kyselytutkimuksen tueksi tässä työssä käytettiin myös kilpailija-analyysiä selvittämään mitä kanavia kilpailijat käyttävät.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi sosiaalisen median markkinointisuunnitelma kyselytutkimuksen avulla valituille sosiaalisen median kanaville. Tutkimuksen perusteella valikoitui kolme sosiaalisen median kanavaa, jossa uutta Coaching-palvelua markkinoidaan. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma laadittiin sosiaalisen median vuosikellon mukaan ja jokaiselle kuukaudelle valittiin eri teemat.
Opinnäytetyön tavoitteena on löytää sopivia sosiaalisen median markkinointikanavia, jolla tavoitetaan uuden Coaching-palvelun kohderyhmää sosiaalisen median markkinoinnin avulla. Lisäksi samalla pyritään saamaan lisää näkyvyyttä ja erottumaan muusta tarjonnasta. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelman avulla yrityksen on mahdollista markkinoida uutta Coaching-palvelua kätevästi.
Opinnäytetyö koostuu digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin tietoperustasta, ja lähteet ovat painettuja, että sähköisiä lähteitä. Opinnäytetyössä käytettiin myös kvantitatiivisen tutkimusmenetelmän kyselytutkimusta, jonka avulla selvitettiin mitä kanavia ja minkälaisia sisältöjä uuden Coaching-palvelun kohderyhmää käyttävät. Kyselytutkimuksen tueksi tässä työssä käytettiin myös kilpailija-analyysiä selvittämään mitä kanavia kilpailijat käyttävät.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi sosiaalisen median markkinointisuunnitelma kyselytutkimuksen avulla valituille sosiaalisen median kanaville. Tutkimuksen perusteella valikoitui kolme sosiaalisen median kanavaa, jossa uutta Coaching-palvelua markkinoidaan. Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma laadittiin sosiaalisen median vuosikellon mukaan ja jokaiselle kuukaudelle valittiin eri teemat.