Digimarkkinointiviestintäsuunnitelma
Raatikainen, Anna-Carita (2021)
Raatikainen, Anna-Carita
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060714642
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060714642
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Suomen Kontio-yhtiöt Oy:lle. Tutustuin Foodis-ateriapalvelukonseptin toteuttamaan digitaaliseen markkinointiviestintään, ja lopullisena tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle uusi digimarkkinointiviestintäsuunnitelma tulevalle 1–2 vuodelle, toiminnallisen opinnäytetyön muodossa.
Opinnäytetyön laatimisen tukena hyödynnettiin opinnäytetyön aihealueet käsittävää kirjallisuutta sekä sähköisiä lähteitä. Tiedonkeruussa keskityttiin pääosin markkinointiviestintään, digitaaliseen markkinointiviestintään, sosiaaliseen mediaan osana yrityksen markkinointiviestintää ja markkinointiviestinnän suunnitteluun. Opinnäytetyöhön koottiin keskeistä teoriaa toimeksiantoon liittyen, minkä pohjalta muodostui toimeksiantajalle valmis digimarkkinointiviestintäsuunnitelma heidän palvelukonseptinsa tunnettuuden ja brändin kehittämisen tueksi.
Toiminnallinen osuus eli produkti kokonaisuutena sisältää opinnäytetyön kohdeyrityksen digitaalisen markkinointiviestinnän nykytila-analyysin, yritykselle laaditun digimarkkinointiviestintästrategian ja toimintasuunnitelman. Lisäksi siinä esitetään pohdintoja ja kehittämisideoita toimeksiantajan digimarkkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteutukseen.
Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Suomen Kontio-yhtiöt Oy:lle. Tutustuin Foodis-ateriapalvelukonseptin toteuttamaan digitaaliseen markkinointiviestintään, ja lopullisena tavoitteena oli luoda toimeksiantajalle uusi digimarkkinointiviestintäsuunnitelma tulevalle 1–2 vuodelle, toiminnallisen opinnäytetyön muodossa.
Opinnäytetyön laatimisen tukena hyödynnettiin opinnäytetyön aihealueet käsittävää kirjallisuutta sekä sähköisiä lähteitä. Tiedonkeruussa keskityttiin pääosin markkinointiviestintään, digitaaliseen markkinointiviestintään, sosiaaliseen mediaan osana yrityksen markkinointiviestintää ja markkinointiviestinnän suunnitteluun. Opinnäytetyöhön koottiin keskeistä teoriaa toimeksiantoon liittyen, minkä pohjalta muodostui toimeksiantajalle valmis digimarkkinointiviestintäsuunnitelma heidän palvelukonseptinsa tunnettuuden ja brändin kehittämisen tueksi.
Toiminnallinen osuus eli produkti kokonaisuutena sisältää opinnäytetyön kohdeyrityksen digitaalisen markkinointiviestinnän nykytila-analyysin, yritykselle laaditun digimarkkinointiviestintästrategian ja toimintasuunnitelman. Lisäksi siinä esitetään pohdintoja ja kehittämisideoita toimeksiantajan digimarkkinointiviestinnän suunnitteluun ja toteutukseen.