Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kymijoen Ravintopalvelut -konsernin laadun kehittäminen ja toimintakäsikirjan laatiminen

Turunen, Katja (2021)

 
Avaa tiedosto
Turunen_Katja.pdf (767.4Kt)
Lataukset: 


Turunen, Katja
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414415
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Kymijoen Ravintopalvelut -konsernin laatua ja laadunhallintaa. Tutkimuksen tavoitteena oli konsernin vastuuhenkilöitä haastattelemalla selvittää heidän näkemyksiään konsernin laadun ja laadunhallinnan nykytilasta. Nykytilan pohjalta oli tarkoitus luoda konsernille toimintakäsikirja.

Opinnäytetyö oli kvalitatiivinen eli laadullinen tutkimus. Aineistonkeruumenetelmänä käytettiin teemahaastattelua ja haastattelut toteutettiin yksilöhaastatteluina. Aineiston analyysimenetelmänä käytettiin teorialähtöistä sisällönanalyysiä.

Opinnäytetyön keskeisinä tuloksina todetaan, että konsernin tuote- ja ravitsemuslaatu ovat todella hyvällä tasolla mutta laadun määritelmät ja laatutavoitteet kaipaavat selkiyttämistä. Prosessien päivitys kirjattiin tutkimuksen kehitysehdotuksiin tärkeänä laadunhallintaan vaikuttavana tekijänä.

Opinnäytetyön tuotoksena konsernissa on toimintakäsikirja, joka auttaa kehittämään konsernin laatua tulevaisuudessakin luomalla yhteisen ymmärryksen laadusta sekä laadunhallinnasta konsernin koko henkilökunnalle. Lisäksi käsikirjaa käytetään perehdytyksen apuna parhaan mahdollisen toiminnan laadun saavuttamiseksi.
 
The target of this thesis was to develop the quality and quality management at Kymijoen Ravintopalvelut corporation. The meaning of this thesis was to find out the visions that the persons in charge have, concerning the quality and quality management. After that, the goal was to create a quality manual for the corporation.

Thesis was qualitative research. Material to the study was acquired by interviewing. Interviews were carried out individualy and material was analysed by using the theory of this research.

The main results from this thesis were, that corporation’s product quality and nutrition quality are very high level in quality, but the definition of quality and the quality goals needs to be cleared. Most of the process needs updating so that the pursued quality management can come true.

The outcome of this thesis is a documented quality manual, which helps the corporation to spread the understanding of the quality and quality management to the corporation personnel. The quality manual is also used to introduction new personnel to the corporation’s quality so that the best quality is possible to achieve.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste