Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tarinat osaksi yrityksen markkinointia -Markkinoinnin julkaisukalenterin kehittäminen viinimaahantuontiyritykselle

Lahtinen, Hannele (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Hannele Lahtinen.pdf (344.5Kt)
Lataukset: 


Lahtinen, Hannele
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060414441
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä tarinoiden hyödyntämiseen markkinoinnissa ja tuottaa toimeksiantaja Wineworld Finland Oy:lle tarinallisen sisällön julkaisukalenteri, ideana jakaa tarinoita viineistä ja tuottajista. Työn tavoitteena oli julkaisukalenterin avulla johdonmukaistaa ja helpottaa toimeksiantajayrityksen markkinoinnin toimenpiteitä, sekä opastaa tarinoiden avulla luomaan entistä kiinnostavampaa, kohderyhmiin vetoavaa sisältöä. Julkaisukalenterin lisäksi toimeksiantajalle tuotettiin sisältöehdotuksia sekä pienimuotoinen opas tarinoiden käyttöön. Työn laatimisen apuna käytettiin sähköistä sekä painettua aineistoa markkinointiviestinnästä, tarinoista ja viestintäkanavista. Benchmarking-tutkimusmenetelmää käytettiin työssä kahden kilpailijayrityksen ja toimeksiantajan sosiaalisen median ja verkkosivujen vertailuun.
Tarinoiden käytöstä on tullut suosittu markkinoinnin muoto liiketoiminnassa ja niiden suosio perustuu osittain tarinoiden kykyyn vaikuttaa ihmisiin. Teorian ja tutkimuksen pohjalta selvisi, että toimeksiantajalle keskeisimmät viestintäkanavat sosiaalisessa mediassa olivat Instagram ja Facebook. Toimeksiantajalle annetuissa sisältöehdotuksissa ja tarinaoppaassa hyödynnettiin teorian ja tutkimuksen kautta saatuja tietoja. Opinnäytetyön tuloksena valmistunut julkaisukalenteri käsittää sosiaalisen median julkaisujen lisäksi myös muita markkinoinnin toimenpiteitä, esimerkiksi uutiskirjeiden lähettämisten aikataulut. Julkaisukalenteria suunnitellessa otettiin huomioon viinien myynnissä keskeiset sesongit, kuluttajatrendit ja Alkon myymäläesillepanojen teemat. Julkaisukalenteri suunniteltiin vuodeksi, alkaen vuoden 2021 heinäkuusta, päättyen vuoden 2022 kesäkuuhun.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste