Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Z-sukupolvi ja brändäys sosiaalisessa mediassa ostokäyttäytymisen hallinnan työkaluna

Ilvonen, Krista (2021)

 
Avaa tiedosto
Z-SUKUPOLVI JA BRÄNDÄYS SOSIAALISESSA MEDIASSA OSTOKÄYTTÄYTYMISEN HALLINNAN TYÖKALUNA (2.210Mt)
Lataukset: 


Ilvonen, Krista
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060814979
Tiivistelmä
Maailma on jatkuvassa muutoksessa. Erilaiset kehityssuunnat haastavat yrityksien liiketoimintaa, minkä vuoksi yrityksillä on pakottava tarve ajankohtaiselle markkinatiedolle. Yksi näistä edellä mainituista kehityssuunnista on entistä globaalimpi sekä aito diginatiivien sukupolvi, johon kuuluvien merkitys kuluttajina on ainoastaan kasvamassa tulevaisuudessa. He ovat syntyneet digitaaliseen maailmaan, jossa päätöksentekoon tarvittava tieto on nopeasti saatavilla ja rajapinnat verkkokauppojen ja kivijalkakauppojen välillä ovat hälventyneet. Täten yritykset tarvitsevat uusia keinoja ja toimintatapoja heidän tavoittamiseensa.

Opinnäytetyö on muodoltaan tutkimuksellinen. Tutkimusstrategiana työssä toimi Survey-tutkimus ja tiedonkeruumenetelmänä sähköinen kyselylomake. Tavoitteena oli selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat Z-sukupolven ostokäyttäytymiseen, miten ja mitä Instagramin toimintoja käyttäen Z-sukupolven tavoittaa sekä vaikuttaako brändäys Z-sukupolven ostokäyttäytymiseen. Lisäksi päämääränä oli antaa yrityksille ajankohtaista tietoa Z-sukupolvesta päätöksenteon tueksi.

Tulosten mukaan brändäyksellä, sosiaalisella medialla ja Z-sukupolven ostokäyttäytymisellä on yhteys. Eniten sukupolven ostokäyttäytymiseen vaikutti tuotteen hinta-laatusuhde ja brändäyksen tekijöistä brändin persoonallisuutta arvostettiin eniten. Lisäksi Z-sukupolvi käytti Instagramia noin kolme tuntia viikossa ja alustan suosituin ominaisuus oli tarinat. Z-sukupolvi on myös ristiriitainen ja analyyttinen sukupolvi, jolle oma status ei ole olennainen. Jatkotutkimuksessa olisi hyvä selvittää, miten brändäys sosiaalisessa mediassa vaikuttaa Z-sukupolven ostokäyttäytymiseen sekä kuinka merkittävät mahdolliset teemojen riippuvuussuhteet ovat.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste