Videotuotannon prosessit markkinointitoimistossa
Vilkko, Remo (2021)
Vilkko, Remo
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060915302
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060915302
Tiivistelmä
Työn tavoitteena on avata videotuotannon prosesseja helposti hahmotettaviin osiin pienen markkinointitoimiston tarpeiden sekä resurssien näkökulmasta. Tarkoituksena on koota tietopohjaan ja työelämän kokemukseen perustuva selkeä opas tuotantoprosessien vaiheista onnistuneen ja tehokkaan tuotannon saavuttamiseksi.
Työssä käsitellään kaikkia videotuotannon prosesseja, mutta pääpaino kallistuu erityisesti esituotannon puolelle, jonka merkitys korostuu tuotantoprosessin kokonaiskuvassa. Tarkoituksena on kannustaa huolelliseen ja laadukkaaseen esituotannolliseen työhön, joka on ammattimaisen ja resurssiviisaan tuotannon kivijalka.
Opinnäytteen lopullisena tuotteena syntyy opas alan opiskelijoille videotuotannon prosessien tueksi. Lisäksi toimeksiantajana toimiva Pitkospuu Productions saa itselleen perehdytysmateriaalia esimerkiksi uusien työntekijöiden perehdyttämiseen sekä tietopaketin asiakkaille siitä, mitä tulee ottaa huomioon, kun videotuotantoja ollaan ostamassa.
Tulevaisuudessa työtä voi jatkaa keskittymällä enemmän tuotannon ja jälkituotannon prosesseihin erityisesti digitaalisten teknologioiden sekä konkretian näkökulmasta.
Työssä käsitellään kaikkia videotuotannon prosesseja, mutta pääpaino kallistuu erityisesti esituotannon puolelle, jonka merkitys korostuu tuotantoprosessin kokonaiskuvassa. Tarkoituksena on kannustaa huolelliseen ja laadukkaaseen esituotannolliseen työhön, joka on ammattimaisen ja resurssiviisaan tuotannon kivijalka.
Opinnäytteen lopullisena tuotteena syntyy opas alan opiskelijoille videotuotannon prosessien tueksi. Lisäksi toimeksiantajana toimiva Pitkospuu Productions saa itselleen perehdytysmateriaalia esimerkiksi uusien työntekijöiden perehdyttämiseen sekä tietopaketin asiakkaille siitä, mitä tulee ottaa huomioon, kun videotuotantoja ollaan ostamassa.
Tulevaisuudessa työtä voi jatkaa keskittymällä enemmän tuotannon ja jälkituotannon prosesseihin erityisesti digitaalisten teknologioiden sekä konkretian näkökulmasta.