Markkinoinnin vuosikello Zäpp Oy:lle
Kilpinen, Jere (2021)
Kilpinen, Jere
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060915320
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021060915320
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, jossa luodaan pienelle suomalaiselle kulunvalvontaan ja -hallintaan erikoistuneelle teknologia-alan yritykselle markkinoinnin vuosikello. Vuosikellon avulla yritykselle tulisi muodostua selkeä kuva erilaisista toimenpiteistä, joita kokonaisvaltainen markkinointi yritykseltä vaatii.
Teoreettisessa viitekehyksessä tarkastellaan yleisesti mitä on markkinointi, mistä markkinointisuunnitelma koostuu ja mitkä tekijät vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun, budjetointiin sekä markkinoinnissa onnistumiseen.
Toiminnallisessa osassa luodaan yritykselle vuosikello sekä tarjotaan erilaisia mahdollisuuksia toimeksiantajalle valita erilaisista vaihtoehdoista mitä he haluavat toteuttaa yrityksen rajallisilla resursseilla.
Teoreettisessa viitekehyksessä tarkastellaan yleisesti mitä on markkinointi, mistä markkinointisuunnitelma koostuu ja mitkä tekijät vaikuttavat markkinoinnin suunnitteluun, budjetointiin sekä markkinoinnissa onnistumiseen.
Toiminnallisessa osassa luodaan yritykselle vuosikello sekä tarjotaan erilaisia mahdollisuuksia toimeksiantajalle valita erilaisista vaihtoehdoista mitä he haluavat toteuttaa yrityksen rajallisilla resursseilla.