Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestintä B2B -markkinoilla : case: Mainos Visitor

Peltonen, Noora (2012)

Avaa tiedosto
Peltonen_Noora.pdf (1.042Mt)
Lataukset: 


Peltonen, Noora
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112115831
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee markkinointiviestintää ja brändiä yritysmarkkinoilla. Tavoitteena oli selvittää, mitkä markkinointiviestinnän muodot tavoittavat uudet ja potentiaaliset asiakkaat parhaiten B2B -markkinoilla. Tämän työn case-yrityksenä on lahtelainen Mainos Visitor, joka suunnittelee ja toteuttaa yksilöllisiä messuosastoja yrityksille.

Työn teoriaosuus on jaettu kahteen osaan. Ensimmäisessä osassa käsitellään markkinointia, yritysmarkkinoita ja organisaatioiden ostoprosessia sekä brändiä. Teorian toisessa osassa käsitellään markkinointiviestintää ja sen B2B -markkinoille parhaiten soveltuvia muotoja.

Työn empiirisessä osassa tutkitaan, kuinka hyvin Mainos Visitorin markkinointiviestintä on tavoittanut uudet ja potentiaaliset asiakkaat. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista tutkimusmenetelmää. Tutkimus oli otantatutkimus, jossa otoksena käytettiin näytettä. Tiedonhankintamenetelmänä käytettiin kyselylomaketta, johon pääsi sähköpostilla lähetetyn linkin kautta. Tutkimus toteutettiin syyskuussa 2012.

Tutkimuksen mukaan Mainos Visitorin suoramarkkinointi ja henkilökohtainen myyntityö ovat tavoittaneet asiakkaita parhaiten. Tämän johdosta Mainos Visitor tunnetaan kohtalaisen hyvin vastaajien keskuudessa. Sen lisäksi suoramarkkinointia pidettiin kiinnostavana ja henkilökohtaista myyntityötä positiivisena ostopäätökseen vaikuttavana tekijänä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste