Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Visuaalisen identiteetin kehittäminen : case: DuuniExpo-tapahtuma

Kilpinen, Akseli (2012)

 
Avaa tiedosto
Kilpinen_Akseli.pdf (7.292Mt)
Lataukset: 


Kilpinen, Akseli
Lahden ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012112416287
Tiivistelmä
Yrityksen brändin rakentamisessa tärkeä osa-alue on visuaalisen identiteetin järjestelmällinen kehittäminen ja ylläpito. Se on myös erittäin näkyvä osa yrityksen viestintää ja markkinointia ja sen avulla voidaan luoda positiivista mielikuvaa organisaatiosta ja sen toiminnoista.

Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on tutkia visuaalisen identiteetin kehittämistä ja sen osa-alueita brändin rakentamisen osana. Kokonaisuutta on lähestytty sekä markkinointiviestinnän että graafisen suunnittelun näkökulmasta. Opinnäytetyön laatijan tehtävänä oli suunnitella DuuniExpo-messutapahtuman visuaalinen identiteetti, joka rakentui koko tapahtuman brändille ja sen mielikuvatavoitteille. DuuniExpo on Lahden ammattikorkeakoulun opiskelijoiden järjestämä rekrytointi- ja verkostoitumistapahtuma.

Kahdessa ensimmäisessä kappaleessa kuvataan lähtökohdat ja keskeiset käsitteet sekä visuaalisen identiteetin yleiset osatekijät teoreettisesti. Kolmannessa osiossa kerrotaan, miten edellä mainittujen teorioiden ja osatekijöiden pohjalta kehitettiin visuaalinen identiteetti DuuniExpolle. Tässä kappaleessa esitellään tapahtumalle suunnitellut tuotteet, kuten logo, lomakkeisto, muut painotuotteet ja sähköisen viestinnän materiaalit sekä kuvaillaan niiden luomisprosessi.

Lopuksi on esitetty opinnäytetyön yhteenveto sekä arvioitu tehtyjä sovelluksia tutkimustuloksien ja itsearvioinnin avulla. Niiden perusteella voidaan olettaa, että DuuniExpo-tapahtuman mielikuvatavoitteet täyttyivät ja visuaalisen identiteetin kehittäminen onnistui.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste