Kansaneläkelaitoksen Asiakkuus- ja Etuuspalveluyksiköiden työntekijöiden käyttäjäpersonointi
Ketoja, Topias (2021)
Ketoja, Topias
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061315892
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021061315892
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kansaneläkelaitos. Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia sitä, minkälainen käyttökokemus Asiakkuus- ja Etuuspalveluyksiköiden työntekijöillä on Kelan tarjoamista viestintä- ja yhteistyövälineistä, sekä millaisia toiveita ja tarpeita heillä esiintyy niihin liittyen. Tavoitteena oli tuottaa tutkimus, jonka avulla esitettäisiin työntekijöiden mielipiteitä ja tulkintoja edellä mainittujen palveluiden suhteen. Tutkimuksen aineisto koostui eri tutkimusmenetelmien, kuten haastattelujen ja kyselyn perusteella kerätystä aineistosta. Tätä kautta pyrittiin ratkaisemaan tutkimuksessa määritetty tutkimusongelma. Lopputuloksena on laadullinen tutkimus, joka esittelee tutkimuksen taustan, siinä käytetyt tutkimusmenetelmät, tutkimustulokset ja lopputuloksena luodut käyttäjäpersoonat. Tutkimuksen tuloksista on hyötyä jatkossa, kun erilaisten palveluiden kehittämistä suunnitellaan Kansaneläkelaitoksessa. Lisäksi tutkimus antaa hyvät lähtökohdat jatkotutkimuksille, kun aihetta halutaan tutkia tulevaisuudessa lisää.