Tanssikoulu Attituden digitaalisen markkinoinnin kehittäminen
Raussi, Emilia (2021)
Raussi, Emilia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021062216528
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021062216528
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Attitude Helsinki Oy:lle digitaalisen markkinoinnin suunnitelma ja kaksi sosiaalisen median markkinointikampanjaa. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayritys Attituden digitaalista markkinointia. Toimeksiantajayritys on perustettu 2019 joulukuussa, eikä markkinointiin panostamiseen ole ollut tarpeeksi aikaa. Opinnäytetyön teon myötä vahvistui, että toimeksiantajayrityksen digitaalinen markkinointi ei ole ollut optimaalisella tasolla. Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma luotiin toimeksiantajalle, jotta digitaalista markkinointia voidaan jatkossa toteuttaa suunnitelmallisesti. Sosiaalisen median markkinointikampanjoiden avulla kartoitettiin, miten kohderyhmiä kannattaa tavoitella sekä miten ja missä digitaalisissa kanavissa kannattaa markkinoida.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä ja konstruktiivisena tutkimuksena, jossa hyödynnettiin laadullisia tutkimusmenetelmiä. Opinnäytetyön tuloksena syntyi konkreettinen tuotos eli digitaalisen markkinoinnin suunnitelma ja kaksi sosiaalisen median markkinointikampanjaa. Digitaalisen markkinoinnin suunnitelman ja markkinointikampanjoiden toteutukseen kerättiin aineistoa havainnoimalla. Attitudelle tehty digitaalisen markkinoinnin suunnitelma on selkeä ohje yrityksen digitaalisen markkinoinnin toteuttamiseen. Se sisältää uusia ideoita digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen ja toteuttamiseen sekä tarkkoja sosiaalisen median markkinoinnin sisältösuunnitelmia. Tuotoksessa tuotiin esille keinoja, joilla Attitude pystyy kasvattamaan liiketoimintaansa ja lisätä näkyvyyttään markkinassa.
Opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena työnä ja konstruktiivisena tutkimuksena, jossa hyödynnettiin laadullisia tutkimusmenetelmiä. Opinnäytetyön tuloksena syntyi konkreettinen tuotos eli digitaalisen markkinoinnin suunnitelma ja kaksi sosiaalisen median markkinointikampanjaa. Digitaalisen markkinoinnin suunnitelman ja markkinointikampanjoiden toteutukseen kerättiin aineistoa havainnoimalla. Attitudelle tehty digitaalisen markkinoinnin suunnitelma on selkeä ohje yrityksen digitaalisen markkinoinnin toteuttamiseen. Se sisältää uusia ideoita digitaalisen markkinoinnin kehittämiseen ja toteuttamiseen sekä tarkkoja sosiaalisen median markkinoinnin sisältösuunnitelmia. Tuotoksessa tuotiin esille keinoja, joilla Attitude pystyy kasvattamaan liiketoimintaansa ja lisätä näkyvyyttään markkinassa.