Social Media Marketing Strategy : Fast Manta Co. Ltd
Rautio, Katariina (2021)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Rautio, Katariina
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021081917059
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021081917059
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön päätavoitteena oli luoda sosiaalisen median markkinoinnin strategia Fast Manta Co. Ltd:lle, joka on etelä-Thaimaassa sijaitseva sukelluskeskus. Strategia keskittyy markkinointiin Facebookissa ja Instagramissa, jotka ovat yrityksen kaksi tärkeintä markkinointikanavaa. Strategisesti tehtynä, sosiaalisen median markkinointi on tehokas tapa saavuttaa näkyvyyttä ja houkutella kohderyhmää. Sosiaalisen median markkinointia voidaan tehdä edullisesti ja yksi sen vahvuuksista on eri kanavien käytön helppous.
Opinnäytetyö koostuu matkailumarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin teoriasta sekä laadullisesta tutkimuksesta, jossa haastateltiin yrityksen omistajaa ja sosiaalisen median markki-noinnin asiantuntijaa. Opinnäytetyössä käytetyt teorialähteet koostuvat sosiaalisen median markkinointia käsittelevistä kirjoista ja e-kirjoista, joista suurin osa on julkaistu enintään viisi vuotta sit-ten, sillä sosiaalisen median kanavat kehittyvät jatkuvasti ja niihin liittyvä tieto vanhenee nopeasti. Haastattelujen jälkeen Fast Mantan sosiaalisen median markkinointia tarkasteltiin SWOT analyysin kautta.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen tuloksena syntyi sosiaalisen median markkinoinnin strategia toimeksiantaja yritykselle. Strategia sisältää myös julkaisukalenterin, joka löytyy opinnäytetyön liitteistä. The main purpose of this thesis was to create an efficient social media marketing strategy for Fast Manta Co. Ltd, a dive resort located in Southern Thailand. The strategy focuses on two social media platforms: Facebook and Instagram, which are the main marketing platforms used by the company. Done strategically, social media marketing is an efficient way of gaining visibility and attracting the target group and possible customers. Social media marketing can be implemented in an affordable way and one of its benefits is also the easiness of using different platforms.
The thesis consists of theory on tourism marketing and social media marketing, as well as qualitative research in the form of interviewing the company owner and a social media marketing professional. The theoretical sources of this thesis consist of books and e-books on the topic of social media marketing, most of which are publications from less than five years ago, because social media platforms evolve continuously and information on them expires rapidly. After the interviews, the social media marketing actions of Fast Manta were analyzed through a SWOT analysis.
The thesis is practice-based, and the final product is a social media marketing strategy for the client. The strategy also includes an editorial calendar which is attached to the thesis as an appendix.
Opinnäytetyö koostuu matkailumarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin teoriasta sekä laadullisesta tutkimuksesta, jossa haastateltiin yrityksen omistajaa ja sosiaalisen median markki-noinnin asiantuntijaa. Opinnäytetyössä käytetyt teorialähteet koostuvat sosiaalisen median markkinointia käsittelevistä kirjoista ja e-kirjoista, joista suurin osa on julkaistu enintään viisi vuotta sit-ten, sillä sosiaalisen median kanavat kehittyvät jatkuvasti ja niihin liittyvä tieto vanhenee nopeasti. Haastattelujen jälkeen Fast Mantan sosiaalisen median markkinointia tarkasteltiin SWOT analyysin kautta.
Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen ja sen tuloksena syntyi sosiaalisen median markkinoinnin strategia toimeksiantaja yritykselle. Strategia sisältää myös julkaisukalenterin, joka löytyy opinnäytetyön liitteistä.
The thesis consists of theory on tourism marketing and social media marketing, as well as qualitative research in the form of interviewing the company owner and a social media marketing professional. The theoretical sources of this thesis consist of books and e-books on the topic of social media marketing, most of which are publications from less than five years ago, because social media platforms evolve continuously and information on them expires rapidly. After the interviews, the social media marketing actions of Fast Manta were analyzed through a SWOT analysis.
The thesis is practice-based, and the final product is a social media marketing strategy for the client. The strategy also includes an editorial calendar which is attached to the thesis as an appendix.