Suomalaisten naisten hotelli valinta kotimaassa
Vapeikko, Emilia (2021)
Vapeikko, Emilia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090117359
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090117359
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten suomalaiset naiset valitsevat hotellin kotimaasta ja mitkä tekijät vaikuttavat valintaan.
Teoriaosassa käydään läpi kuluttajan ostokäyttäytymistä sekä ostosprosessia. Tavoitteena on ymmärtää, mitkä tekijät vaikuttavat naisten ostokäyttäytymiseen ja päätöksiin ostoprosessin aikana.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Vastauksien keräämiseen käytettiin kyselylomaketta, joka oli tarkoitettu ainoastaan suomalaisille naisille. Lomake julkaistiin kolmessa eri Facebook-ryhmässä.
Tutkimuksen tulokset osoittivat, että hinta ja sijainti vaikuttaa eniten hotellin valintaan. Tuloksien perusteella kuluttajan ostoskäyttäytymiseen vaikuttavat ikä sekä sidosryhmät.
Tuloksia voidaan hyödyntää markkinoinnissa
Teoriaosassa käydään läpi kuluttajan ostokäyttäytymistä sekä ostosprosessia. Tavoitteena on ymmärtää, mitkä tekijät vaikuttavat naisten ostokäyttäytymiseen ja päätöksiin ostoprosessin aikana.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena. Vastauksien keräämiseen käytettiin kyselylomaketta, joka oli tarkoitettu ainoastaan suomalaisille naisille. Lomake julkaistiin kolmessa eri Facebook-ryhmässä.
Tutkimuksen tulokset osoittivat, että hinta ja sijainti vaikuttaa eniten hotellin valintaan. Tuloksien perusteella kuluttajan ostoskäyttäytymiseen vaikuttavat ikä sekä sidosryhmät.
Tuloksia voidaan hyödyntää markkinoinnissa