Markkinointiviestintäsuunnitelman toteutusajatuksia turvallisuusalan perustutkintoon
Saine, Jori (2021)
Saine, Jori
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021091317736
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021091317736
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tehdä markkinointiviestintäsuunnitelman kehitysehdotuksia Satakunnan ja Vakka-Suomen alueella toimivan koulutusyhtiön turvallisuusalan perustutkinnon yhteishakuihin. Yritys järjestää oppilaitoksena toisen asteen perustutkintoihin johtavia koulutuksia, sekä täydennyskoulutusta ja aikuiskoulutusta. Yrityksen viestintäosasto vastaa markkinoinnista kokonaisuutena, mutta koulutusalojen markkinointiviestinnän toteutus on suurelta osin koulutuspäälliköiden ja täten siis koulutushaarojen omalla vastuulla. Markkinointiviestintäsuunnitelma koskee vain turvallisuusalan perustutkintoja. Tavoitteena on pitää hakijoiden määrät asetetuissa tavoitteissa.
Työn teoriaosuudessa kerrottiin yrityksestä sekä sen koulutuksista. Siinä käsiteltiin myös turvallisuusalan koulutushaaraa ja sen voimakasta kehittymistä lähivuosien osalta. Teoriaosuudessa tutustuttiin myös yrityksen kaikkien toimialojen yhteiseen markkinointiin sekä sille annettuihin ohjeisiin ja suunnitelmiin. Markkinointiviestintäsuunnitelman kehitysehdotukset 2021 laadittiin haastatteluiden, perinteisten teorioiden sekä erilaisten tilanneanalyysien avulla.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin aikaiseksi turvallisuusalan koulutuslinjan pe-rustutkintojen markkinointiviestintäsuunnitelman toteutusajatuksia, koskien vuosittaisia yhteishakuja. Sen avulla koulutusten markkinoinnista tulee selkeämpää sekä tehokkaampaa ja ennen kaikkea suunnitellumpaa.
Työn teoriaosuudessa kerrottiin yrityksestä sekä sen koulutuksista. Siinä käsiteltiin myös turvallisuusalan koulutushaaraa ja sen voimakasta kehittymistä lähivuosien osalta. Teoriaosuudessa tutustuttiin myös yrityksen kaikkien toimialojen yhteiseen markkinointiin sekä sille annettuihin ohjeisiin ja suunnitelmiin. Markkinointiviestintäsuunnitelman kehitysehdotukset 2021 laadittiin haastatteluiden, perinteisten teorioiden sekä erilaisten tilanneanalyysien avulla.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin aikaiseksi turvallisuusalan koulutuslinjan pe-rustutkintojen markkinointiviestintäsuunnitelman toteutusajatuksia, koskien vuosittaisia yhteishakuja. Sen avulla koulutusten markkinoinnista tulee selkeämpää sekä tehokkaampaa ja ennen kaikkea suunnitellumpaa.