LVI-huollon organisoinnin kehittäminen
Salminen, Jukka-Pekka (2021)
Salminen, Jukka-Pekka
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021100118220
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021100118220
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Ulvilassa toimiva Talotekniikka Rauhanen Oy. Opinnäytetyössä pyrittiin löytämään parannuskeinoja LVI-huoltopalvelun kehittämiseksi, joka koettiin aiheelliseksi yrityksen sisällä. Aikataulut eivät ole pitäneet, sekä toimihenkilöillä on mennyt liikaa aikaa työssään.
Tavoitteena oli tutkia kirjallisuuden ja kyselyiden perusteella aihetta. Teoria koostui ajanhallinnan ja asiakaslähtöisyyden ympärille. Kyselyitä pidettiin kesällä 2021 huollossa keskeisesti toimineille työntekijöille sekä parille isännöitsijälle. Kysymykset luotiin sen perusteella, mikä heidän näkökulmansa oli prosessissa.
Teoriasta löydettiin muutamia ohjeita, joita voidaan soveltaa prosessissa. Teoria sitoutui hyvin kyselyistä saatuihin vastauksiin. Esille nousi organisoinnin hoitamisen selkeyttäminen ylipäätään sekä asiakaslähtöisyys. Opinnäytetyön ohella luotiin mittareita huoltopalvelun tueksi. Yksiselitteistä ratkaisua ei löydetty, sillä toimivan huoltopalvelun onnistumiseen vaikuttaa moni eri tekijä.
Tavoitteena oli tutkia kirjallisuuden ja kyselyiden perusteella aihetta. Teoria koostui ajanhallinnan ja asiakaslähtöisyyden ympärille. Kyselyitä pidettiin kesällä 2021 huollossa keskeisesti toimineille työntekijöille sekä parille isännöitsijälle. Kysymykset luotiin sen perusteella, mikä heidän näkökulmansa oli prosessissa.
Teoriasta löydettiin muutamia ohjeita, joita voidaan soveltaa prosessissa. Teoria sitoutui hyvin kyselyistä saatuihin vastauksiin. Esille nousi organisoinnin hoitamisen selkeyttäminen ylipäätään sekä asiakaslähtöisyys. Opinnäytetyön ohella luotiin mittareita huoltopalvelun tueksi. Yksiselitteistä ratkaisua ei löydetty, sillä toimivan huoltopalvelun onnistumiseen vaikuttaa moni eri tekijä.