Varallisuudenhoitoasiakkaan laadukkaampi kohtaaminen
Seppälä, Anssi (2021)
Seppälä, Anssi
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021100718430
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021100718430
Tiivistelmä
Tämän päivän työelämässä itsensä kehittäminen, toimintatapojen jatkuva tarkastelu ja uudistaminen ovat menestymisen edellytyksiä. On tärkeätä, että työntekijä on valmis avoimin mielin tutustumaan uusiin toimintatapoihin ja omaksumaan niistä itselleen parhaiten sopivat. Myynti- ja asiakaspalveluorganisaatiossa työskentelyssä asiantuntemus, joustavuus ja sujuvuus luovat perustan erinomaiselle asiakaskokemukselle ja tätä kautta myös tuloksekkaalle myyntityölle.
Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tavoitteena on parantaa varallisuudenhoitoasiakkaan kohtaamisen laatua ja samalla parantaa tapaamisista aikaan saatuja myyntituloksia. Tapaamisten laadun parantamiseksi tulen ottamaan käyttöön varallisuudenhoitoasiakkaiden kohtaamisia varten kehitetyn Tapa kohdata asiakas -kohtaamismallin, jonka tarkoituksena on saada asiakas valmistautumaan tapaamiseen jo ennakkoon. Kohtaamismallin tavoitteena on myös saada kerättyä asiakkaalta tärkeitä taustatietoja, joiden avulla oma tapaamiseen valmistautumisenikin helpottuu.
Päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön aikana tarkkailen ja analysoin omaa asiakkuusneuvojan työtäni kymmenen viikon ajan, sekä seuraan viikoille asettamiani tavoitteitani ja kehityskohteitani. Seurantajakson päätteeksi pohdin Tapa kohdata asiakas -mallin hyödyllisyyttä työssäni.
Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tavoitteena on parantaa varallisuudenhoitoasiakkaan kohtaamisen laatua ja samalla parantaa tapaamisista aikaan saatuja myyntituloksia. Tapaamisten laadun parantamiseksi tulen ottamaan käyttöön varallisuudenhoitoasiakkaiden kohtaamisia varten kehitetyn Tapa kohdata asiakas -kohtaamismallin, jonka tarkoituksena on saada asiakas valmistautumaan tapaamiseen jo ennakkoon. Kohtaamismallin tavoitteena on myös saada kerättyä asiakkaalta tärkeitä taustatietoja, joiden avulla oma tapaamiseen valmistautumisenikin helpottuu.
Päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön aikana tarkkailen ja analysoin omaa asiakkuusneuvojan työtäni kymmenen viikon ajan, sekä seuraan viikoille asettamiani tavoitteitani ja kehityskohteitani. Seurantajakson päätteeksi pohdin Tapa kohdata asiakas -mallin hyödyllisyyttä työssäni.