Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Moniammatillinen palvelutarpeen arviointi Kainuun soten ikäihmisten palveluissa

Kinnunen, Asta (2021)

 
Avaa tiedosto
Moniammatillinen palvelutarpeen arviointi Kainuun soten ikäihmisten palveluissa (1.339Mt)
Lataukset: 


Kinnunen, Asta
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021102518892
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää moniammatillisen palvelutarpeen
arvioinnin kehittämistä Kainuun sosiaali- ja terveydenhuollon kuntayhtymän (Kainuun Sote) ikäihmisten palveluissa asiakaslähtöisyyden ja asiakaslähtöisen johtamisen näkö-kulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa aiheesta sähköinen tietopaketti työnan-tajan käyttöön. Tuotosta voidaan jatkokehittää Kainuun sotessa laajemmin eri toimijoi-den välisessä moniammatillisessa yhteistyössä sekä asiakaslähtöisen toiminnan ja pal-veluprosessien kehittämisessä organisaatiossa.
Opinnäytetyön toteutettiin Webropol-sähköisellä kyselyllä Kainuun soten ikäihmisten pal-veluiden palveluohjaus- ja ostopalvelut vastuualueen työntekijöille. Kehittämiskysely lä-hetettiin 22 työntekijälle. Kehittämiskyselyn vastausprosentti oli 66 %.
Tulosten perusteella tärkeimmiksi moniammatillisen palvelutarpeen arvioinnin tekijöiksi nousivat toimivat yhtenäiset työkäytänteet, päällekkäisen työn huomioiminen ja asiakas-lähtöisyys. Asiakaslähtöisen johtamisen näkökulmasta moniammatillisen palvelutarpeen arvioinnin tärkeimpiä tekijöitä Kainuun sotessa olivat palvelurakenteiden kehittäminen asiakkaiden tarpeet huomioiden, lähijohtaminen sekä tulevaisuuden strategiat ja visiot organisaatiossa. Johtopäätöksenä voidaan todeta, että moniammatillisessa palvelutar-peen arvioinnissa tarvitaan eri sektorirajojen ylittävää moniammatillista yhteistyötä, toi-mintamallien ja työkäyntäntöjen yhtenäistämistä sekä palvelurakenteiden kehittämistä, jotta saadaan toteutettua asiakaslähtöinen moniammatillinen palvelutarpeen arviointi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste