Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Tarkistuslista esihenkilöille asiakas- ja potilastietojärjestelmän käyttöönoton valmistautumisen tukena

Kärki, Jaana (2021)

 
Avaa tiedosto
Karki_Jaana.pdf (1.781Mt)
Lataukset: 


Kärki, Jaana
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021110919572
Tiivistelmä
Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimialalla käyttöönotetaan uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti kolmessa vaiheessa, huhtikuussa, toukokuussa ja marraskuussa, vuonna 2021. Organisaation lähiesihenkilöillä on merkittävä rooli onnistuneen muutoksen läpiviemisessä. Lähiesihenkilöt saivat kevään 2021 käyttöönotoissa tuekseen tarkistuslistan, jonka avulla he ja toimialan ylempi johto pystyivät seuraamaan valmistautumisen tehtävien toteutusastetta. Opinnäytetyössä tarkoituksena oli selvittää, ikääntyvät esihenkilöt pystyivät hyödyntämään tarkistuslistaa valmistautumisen tukena. Tavoitteena oli kehittää tarkistuslistaa ja sen käyttöä palvelemaan paremmin syksyn 2021 käyttöönottoon osallistuvia ikääntyviä lähiesihenkilöitä.

Opinnäytetyö tehtiin tutkivana kehittämistyönä. Palaute tarkistuslistasta kerättiin esihenkilöiltä, joiden yksikössä Apotti järjestelmä otettiin käyttöön huhti- tai toukokuussa 2021. Kehittäminen toteutettiin yhdessä Helsinki Apotti-hankkeen hanketoimiston henkilöstön kanssa ideariihissä sekä työskentelemällä nimetyn edustajan kanssa.

Opinnäytetyön kehittämisprosessin tuloksena tarkistuslistan tehtäviä muokattiin selkeämmiksi, ohjeistusta tarkennettiin ja jalkautuksen prosessia muokattiin palvelemaan ikääntyviä lähiesihenkilöitä paremmin. Kehittämisen tueksi kerätyssä palautteessa lähiesihenkilöt ilmaisivat tarkistuslistan olleen hyvä tuki valmistautumisessa ja muutosjohtamisessa. Lähiesihenkilöt kokivat tämän tyylisen työkalun toimivan myös muiden esihenkilötehtävien tukena. Jatkossa tulisi selvittää tarkemmin samankaltaisten tarkistuslistojen merkitys lähiesihenkilöiden omalle oppimiselle osana tietojärjestelmien käyttöönottoja.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste