Verkkosivuprojektin vaiheet
Kanerva, Benjamin (2021)
Kanerva, Benjamin
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111820556
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111820556
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella, kehittää, testata ja julkaista yksinkertainen ja helposti ylläpidettävä verkkosivusto toimeksiantajayritys Myyntimaatio Oy:n asiakkaalle. Asiakkaalla ei ollut ennestään omia verkkosivuja, joten tarkoituksena oli tehdä täysin uudet sivut. Tavoitteena oli suunnitella sivustolle toimiva rakenne, jonka kautta asiakkaan toimintaa esitellään käyttäjälle mielenkiintoisella tavalla. Tärkeää oli, että asiakas pystyy itse muokkaamaan sivuilla olevaa sisältöä.
Opinnäytetyössä käsiteltiin verkkosivuprojektin vaiheisiin liittyvää teoriaa. Verkkosivuprojektin vaiheita olivat vaatimusmäärittely, suunnittelu, toteutus ja testaus. Kehittämistyö on kuvailtu verkkosivuprojektin vaiheiden kautta. Kehittämistyökaluina suunnitteluun käytettiin Adobe XD -suunnittelutyökalua ja toteutukseen WordPressiä sekä siihen saatavaa Elementor-lisäosaa. Projektissa käytettiin toimeksiantajayrityksen omaa kehittämismenetelmää, joka soveltui projektiin hyvin.
Projektin tavoitteet saavutettiin. Se eteni vaiheittain, valmistui aikataulussa ja se vastasi asiakkaan toiveita. Tuloksena oli uusi verkkosivu, jonka sisältöä asiakas pystyy itse muokkaamaan verkkosivuille tehtyjen ohjeiden avulla. Toimeksiantaja ja asiakasyritys olivat tyytyväisiä lopputulokseen.
Opinnäytetyössä käsiteltiin verkkosivuprojektin vaiheisiin liittyvää teoriaa. Verkkosivuprojektin vaiheita olivat vaatimusmäärittely, suunnittelu, toteutus ja testaus. Kehittämistyö on kuvailtu verkkosivuprojektin vaiheiden kautta. Kehittämistyökaluina suunnitteluun käytettiin Adobe XD -suunnittelutyökalua ja toteutukseen WordPressiä sekä siihen saatavaa Elementor-lisäosaa. Projektissa käytettiin toimeksiantajayrityksen omaa kehittämismenetelmää, joka soveltui projektiin hyvin.
Projektin tavoitteet saavutettiin. Se eteni vaiheittain, valmistui aikataulussa ja se vastasi asiakkaan toiveita. Tuloksena oli uusi verkkosivu, jonka sisältöä asiakas pystyy itse muokkaamaan verkkosivuille tehtyjen ohjeiden avulla. Toimeksiantaja ja asiakasyritys olivat tyytyväisiä lopputulokseen.