Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kajaanin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Lavatanssiharrastajien asiakastyytyväisyys

Jurvanen, Sanni (2021)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyövalmis_SanniJurvanen.pdf (1.758Mt)
Lataukset: 


Jurvanen, Sanni
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021111920713
Tiivistelmä
Tanssilavakulttuurilla on pitkät perinteet Suomessa. Tanssipaikkojen ja lavatanssiharrastajien määrä on ollut laskussa ja koronapandemian on pelätty kiihdyttävän muutosta. Tämän opinnäytetyön aihe liittyy Syvälahden Viihdekeskuksen koordinoimaan ”Lavatanssiperinteen jatkuvuuden varmistaminen”-hankkeeseen, jonka toteuttamiseen on saatu korona-avustusta Opetus- ja kulttuuriministeriöltä. Opinnäytetyössä tarkoituksena on analysoida hankkeen toimesta tehdyn kyselyn vastaukset ja tavoitteena on löytää lavatanssipalvelun kehittämisideoita tanssinjärjestäjille.

Opinnäytetyön aineistona oli lavatanssiharrastajille jaettu kysely. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena ja menetelminä käytettiin aineiston käsittelyä ja analysointia. Toimeksiantaja oli laatinut kyselyn, jonka vastaukset opinnäytetyössä analysoitiin. Kyselyyn vastasi 1 735 henkilöä. Kyselyssä kerättiin kvantitatiivista tietoa monivalinta- ja monivastauskysymyksillä, sekä kvalitatiivista tietoa avoimilla kysymyksillä. Aineisto analysoitiin tilastoanalyysin ja sisällön analyysin keinoin. Tutkimustuloksista voidaan päätellä, että suurin osa lavatansseissa kävijöistä ovat tyytyväisiä lavatanssipalveluun, mutta pienen kehittämisen avulla he voisivat olla vielä tyytyväisempiä. Tuloksista nousi esiin sisällön analyysin jälkeen teemoja, jotka koettiin tärkeiksi kehityskohteiksi. Teemoja olivat tanssikurssit ja tanssinopetus, markkinointi ja näkyvyys, hakukäytäntöjen uudistaminen, sekä alennukset nuorille. Markkinointiin ja näkyvyyteen haluttiin erityisesti parannusta, jotta lavoille saadaan uusia kävijöitä tanssilavojen ja -kulttuurin jatkuvuuden varmistamiseksi.

Tutkimustulokset osoittavat, että nykytilanne on tämän hetken harrastajien keskuudessa asiakastyytyväisyyden osalta hyvä. Yksi jatkotutkimuksen aihe voisi olla kyselytutkimus, mikä saisi ne ihmiset, ketkä eivät harrasta lavatansseja, lähtemään harrastuksen pariin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste