Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kuule minua - luova työhyvinvointikyselylomake varhaiskasvatukseen

Ryhänen, Sanna; Suihko, Saara (2021)

 
Avaa tiedosto
Kuule minua - luova työhyvinvointikyselylomake varhaiskasvatukseen.pdf (1.200Mt)
Lataukset: 


Ryhänen, Sanna
Suihko, Saara
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112321271
Tiivistelmä
Työhyvinvointi varhaiskasvatuksessa on paljon tutkittu, moniulotteinen ilmiö. Opinnäytetyön tarkoituksena oli työhyvinvoinnin kehittäminen joensuulaisessa päiväkotiyksikössä. Tehtävänä oli kehittää työhyvinvointikyselylomake, jossa kysymysten asettelussa on hyödynnetty luovia menetelmiä. Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä näkyväksi päiväkodin työntekijöiden aidot kokemukset ja tunteet työhyvinvoinnista sekä työhön liittyvistä voimavaratekijöistä

Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä päiväkodin kanssa. Opinnäytetyössä hyödynnettiin kirjallisuutta sekä aiempia tutkimuksia opinnäytetyön aihepiiriin liittyen. Uutta, kehittämistyössä tarvittavaa tietoa tuotettiin osallistamalla päiväkodin henkilökuntaa kehittämistyöhön mind map- ja aivoriihi -menetelmien avulla.

Työhyvinvointikyselylomake koettiin helposti lähestyttäväksi sekä tarpeelliseksi työkaluksi osana työhyvinvoinnin kehittämistä. Opinnäytetyöprosessi osoitti, että työhyvinvointi on koko työyhteisön yhteinen asia ja parhaat työkalut työhyvinvoinnin edistämiseen löytyvät, kun kaikki asianosaiset saavat äänensä kuuluviin.
 
Wellbeing in the field of early childhood education is a much studied, multidimensional phenomenon. The purpose of this thesis was to advance work wellbeing in an ECEC centre in Joensuu. The objective was to develop a work wellbeing questionnaire, in which creative methods are utilized in question phrasing. The aim was to make the ECEC centre’s employees’ genuine experiences and feelings regarding work wellbeing and work-related resources visible.

The thesis was carried out in co-operation with the ECEC centre and its employees. Literature and previous research in the topic were utilized in the thesis process. New information that was needed for the execution of the development work was generated by involving the employees in the process with mind map and brainstorming methods.

The finished work wellbeing questionnaire was seen as easily approachable and important tool for developing work wellbeing. The thesis process showed that work wellbeing affects the whole work community, and the best tools to further the experience of wellbeing in the workplace can be found when everyone gets their voices heard.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste